سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

امنيت گام اصلي در توسعه علمي مراكز دانشگاهي است

فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان در جلسه شوراي پيشگيري از حوادث اجتماعي ويژه دانشجويان در جمع مسولان مراكز دانشگاهي شهرستان گفت : امنيت گام اصلي در توسعه علمي مراكز دانشگاهي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ "هادي ثمره "در اين نشست با اشاره به اجراي ماموريت هاي مختلف پليس در ارتقائ احساس امنيت در شهرستان ، رضايتمندي شهروندان را از نتايج آن دانست و بيان كرد : افزايش مراكز علمي و دانشگاهي نقش ارزنده اي در توسعه علمي ، اقتصادي و فرهنگي در شهرستان دارد كه به طور مستقيم با كاهش جرائم معنا پيدا مي كند .

سرهنگ "ثمره " امنيت پايدار را اولين گام توسعه علمي و تعدد مراكز عالي در شهرستان دانست و خاطرنشان كرد : همان گونه كه مهمترين سرمايه هر جامعه نيروي انساني است ، اگر اين سرمايه فاقد علم و نا آشنا با تكنولوژي روز باشد همه اهداف كشور را به چالش و نابودي مي كشد.

اين مقام انتظامي در ادامه تصريح كرد: تعامل با مراكز علمي از مباحث داراي اولويت در ناجا است و نيروي انتظامي با داشتن اين ديدگاه ، مبحث توسعه علمي ، آموزشي و تخصصي درون سازمان پليس و پيشگيري از جرائم در سطح جامعه ، را با همكاري مراكز دانشگاهي در سرلوحه كار خود قرار داده است و يكي از اهدافش ،بحث تعامل و همفكري با مراكز علمي در كاهش جرائم و آسيبهاي اجتماعي است .

وي افزود: ديدگاه علمي پليس در حين انجام اقدامات علمي و فني در كشف جرائم و مقابله با ناهجاريهاي اجتماعي و كاهش جرائم بسيار موثر است كه ناجا به اين گام اهتمام ورزيده است ، زيرا به تعالي و عملكرد پليس در جامعه شتاب مي بخشد.

"ثمره " گفت: : تعامل گسترده و هم سوئ پليس و دانشگاه در مبحث فرهنگ سازي در جامعه مي تواند ارتقائ فرهنگ جامعه و كاهش جرائم را فراهم نمايد.

اين مقام انتظامي نقش مراكز علمي و دانشگاهي را در كاهش جرايم، و فرهنگ جامعه تاثير گذار دانست و به همكاري دو نهاد در زمينه آموزش و آگاهسازي دانشجويان و خانواده ها تاكيد كرد.

وي با اشاره به اجراي برنامه هاي پليس براي ايجاد امنيت پايدار و فضاي آرام و به دور از تنش براي دانشجويان و مراكز دانشگاهي ، دانشگاه را ركن اصلي مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم برشمرد و گفت: اساتيد و دانشجويان ، در فرهنگ مداري و تثبيت فرهنگ در جامعه نقش تعيين كننده اي دارند.

ثمره در بخش ديگري از سخنانش خواستار افزايش ضريب امنيتي مراكز دانشگاهي و خوابگاه هاي دانشجويان به دوربين هاي مداربسته ، آموزش و آگاهسازي از آسيب هاي اجتماعي ويژه دانشجويان و تهيه وسايط نقليه مناسب براي اياب و ذهاب دانشجويان جهت تردد در سطح شهر شد .

در ادامه اين نشست در خصوص انجام اقدامات و برنامه ريزي براي امنيت حفاظت از دانشگاهها ، امنيت رفت و آمد و تردد دانشجويان در سطح شهر ، امنيت خوابگاه هاي دانشجويي و تهديدات و آسيبهاي فراروي دانشجويان بحث و تبادل نظر و ارائه راهكار شد .


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.