سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مذهبی:

چراغ انقلاب با الگوهایی همچون شهدا روشن می ماند

روشنایی چراغ پر فروغ انقلاب اسلامی ایران وماندگاری وصدور این انقلاب در عرصه جهانی ،تنها در سایه ی توجه به شهدا به عنوان الگو های اصیل انقلاب و حفظ این الگوها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام نظافت درمراسم گرامیداشت سی وسومین سالگرد شهیدعباس موسی قوچانی با بیان این مطلب افزود: الگو در هر کاری شاخصه رسیدن به هدف و راهنمای مسیر است تاافراد به بیراهه کشیده نشوند.

وی اظهار داشت : همان طور که شهدای ما الگویشان را از کربلای حسینی و ابا عبدالله(ع) ویاران با وفایش گرفتند، ما نیز ضمن قبول آرمانهای انقلاب باید توجه به شیوی زندگی شهدا وتآسی به آن را از یاد نبریم زیرا بقای حکومت دینی ایران اسلامی در همین مهم خلاصه می شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حرکت های شجاعانه ی شهید در زندان قبل از انقلاب وبرخورد جسورانه با ساواک که بارها موجب به زانو در آمدن عوامل نظام شاهنشاهی شده بود خاطر نشان کرد: شهید موسوی قوچانی در فعالیت های انقلابی سالهای منتهی به پیروزی انقلاب در کنار مقام معظم رهبری در شهر مقدس مشهد بسیار خوش درخشیدند و حضرت آقا نیزهمواره در دیدار با خانواده این شهید، بهترین خاطرات را از این شهید بزرگوار بیان می کنند .

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام راشد یزدی نیز ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدا دلیل ماندگاری و تاثیر گذاری مثبت انقلاب اسلامی ایران را در داخل وخارج کشور، مردمی بودن این انقلاب عنوان کرد وگفت: اهمیت انقلاب ما و نکته برتری آن نسبت به سایر انقلاب های دنیا نفوذ این انقلاب در قلب های مردم است پس باید مسوولان نظام مراقب باشند که با عملکرد نادرست به این امانت بزرگ خیانت نکنند زیرا اگر باورهای پاک مردم آسیب ببیند فضا را برای بهره برداری نادرست دشمن مناسب می سازد.

وی شجاعت وجسارت ونکته سنجی را ازخصوصیت بارز این شهید روحانی عنوان کرد وافزود: جسارت آگاهانه وپیروی صادقانه و نکته سنجی هوشمندانه در برخورد با مسا یل سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی امروز کشور مسئله مهمی است که همه وبویژه قشر طلاب وروحانیون با ید به آن عمل کنند تا به این وسیله رهبری را در اداره کشور یاری ودشمنان اسلام وانقلاب را ناکام سازنند .

همچنین در بخش دیگری از همایش گرامی داشت شهید موسوی قوچانی، حجت الاسلام ربانی وحجت الاسلام هاشمی گنابادی نماینده اسبق ولی فقیه در جهاد سازندگی به بیان خاطرات در مورد شهید پرداختند.

لازم به یاد آوریست : مراسم گرامی داشت سی وسومین سالگرد شهید موسوی قوچانی در جمع مردم علاقمند مشهد وبا حضور جمعی از مسولان دولتی در مسجد عمار یاسر در منطقه فرامرز عباسی برگزار شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.