سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبيرکل کانون صنايع غذايي ايران:

تصميم‌گيري‌هاي دولتي، مانع تحقق اهداف

دبير کل کانون صنايع غذايي ايران گفت:‌90 درصد امور اجرايي در صنايع کشاورزي و مواد غذايي توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود، اما متاسفانه بيش از 90 درصد تصميم گيري‌ها در اين حوزه توسط دولت انجام مي شود که اين تضاد،‌ مانع دسترسي به اهداف اين صنايع مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کاوه زرگران در حاشيه نمايشگاه صنايع کشاورزي،‌ مواد غذايي و صنايع وابسته با بيان اينکه شرايط بين المللي و تحريم ها موجب افزايش هزينه هاي تامين مواد اوليه صنايع کشاورزي و قيمت تمام شده توليد مي شود افزود: با رفع موانع تحريمي حدود هشت درصد قيمت تمام شده توليد کاهش مي يابد و همچنين شاهد تثبيت قيمت در اين عرصه خواهيم بود.

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع،‌ معادن و کشاورزي تهران همچنين گفت: برند هاي بزرگ و ملي ايراني در عرصه صنايع کشاورزي و مواد غذايي در منطقه و کشورهاي همسايه شناخته شده است؛ به ويژه در بازار عراق برندهاي ايراني در مقايسه با برندهاي ترک و ايتاليايي پيشتاز هستند و سهم بيشتري از بازار عراق را در دست دارند.

زرگران افزود:‌ براي اينکه برندهاي ما خارج از منطقه به تصاحب بازارهاي بين المللي بپردازند نياز به کمک تجاري داريم که اين وظيفه دولت به علت کسري بودجه انجام نمي شود.

وي تاکيد کرد: اگر اين کمک ها تامين شود قابليت زيادي براي دستيابي به بازارهاي صادراتي داريم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.