سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغلب مبتلایان به انگشت شصت کج دچار ضعف عضلانی هستند

اغلب مبتلایان به عارضه انگشت شصت کج، به نوعی دچار ضعف‌های عضلانی هستند و اصلاح و درمان شدن این افراد نیز در مقایسه با سایر افراد مبتلا، با دشواری‌های بیشتری همراه است.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عارضه‌ها انگشت شصت کج در بین افراد جامعه به میزان قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌شود و زنان و افراد بالغ بیشتر دچار آن می‌شوند.

وی با اشاره به نقش تقویت عضلات برای پیشگیری از انگشت شصت کج، تصریح کرد: بر اساس شواهدی که در دست است اغلب مبتلایان به عارضه انگشت شصت کج، به نوعی دچار ضعف‌های عضلانی هستند و اصلاح و درمان شدن این افراد نیز در مقایسه با سایر افراد مبتلا، با دشواری‌های بیشتری همراه است.

فقاهت گفت: همچنین اغلب مبتلایان به انگشت شصت کج، سابقه پوشیدن‌ کفش‌های تنگ و پنجه باریک را داشته‌اند که این موضوع در بین زنان بیشتر ملاحظه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: راه اصلاح و پیشگیری از عارضه انگشت شصت کج، به طور عمده شامل انجام حرکات تقویتی و کششی زیر نظر پزشک و متخصص مربوطه، تقویت عضلات پا و پرهیز از پوشیدن کفش‌هایی است که به انگشتان پا فشار وارد می‌کنند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.