سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکری در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

استحکام‌بخشی مدیریت محله با به کارگیری الگوی نوین

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: حلقه ارتباطی شورایاران و امنای محله از مهمترین مواردی است که در جهت استحکام‌بخشی به مدیریت ارتقای خدمات در محله باید مورد توجه قرار بگیرد.

مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به کارگیری 6 نهاد محلی در ترکیب مدیریت محلی اظهار کرد: این اصل در دوره‌های گذشته نیز وجود داشت اما این دوره نظم و شکل بهتری به خود گرفته و انتخاب 6 نهاد محلی تأثیر مثبتی در بهبود و ارتقای محله خواهد داشت.

وی افزود: 7 نفر انتخابی از سوی مردم نقش نظارتی برعهده دارند و با ترکیب با 6 نهاد در امنای محله می‌توانند تأثیر مضاعفی در استحکام‌بخشی در مدیریت محله داشته باشند.

وی با اشاره به وجود کمترین خطا در این دوره از انتخابات تصریح کرد: منسجم‌ترین، قانونمندترین، آرام‌ترین و سالم‌ترین انتخابات را پشت‌سر گذاشتیم که با توجه به وسعت انتخابات کمترین خطا در آن وجود داشت و باید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شورای شهر با اشاره به وسعت انتخابات در این دوره تأکید کرد: 14 هزار نامزد در 354 محله حاکی از وسعت انتخابات است که از این میان تنها 5 درصد اعتراض به آن وارد شد که این درصد اعتراض در مقابل وسعت انتخابات حاکی از انضباط در چهارمین انتخابات شورایاری‌ها است و باید از هرگونه بزرگنمایی و ایجاد تنش جلوگیری کرد و تنها به استحکام حلقه ارتباطی شورایاران و هیئت امنا پرداخت.

وی با اشاره به آیین‌نامه شورایاری‌ها تصریح کرد: اگرچه نقدهایی به آیین‌نامه وارد است اما نباید ساختار آن را زیر سؤال برد بلکه باید در بهتر اجرا شدن آن کوشید و به دنبال ایجاد راهکار برای اتصال شورایاران و 6 نهاد محلی باشیم و با این تحول گامی به سوی برطرف کردن مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها برداریم.

شاکری در پایان گفت:‌ نظرسنجی در خصوص تحصیلات مدیر محله نیز انجام شده و بیشترین آمار به مدرک فوق دیپلم و لیسانس اختصاص داشته که البته هنوز به طور قطع اعلام نشده اما باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که هر اقدامی به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به مردم محله و رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.