سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کتاب و کتابخوانی موجب رسیدن به کمالات الهی می شود

رییس مجمع خیرین کتابخانه ساز گفت: مطالعه دنیایی از تجربه و علم را بر انسان می گشاید و موجب رسیدن به کمالات الهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حاج محمد سلامتیان رییس مجمع خیرین کتابخانه ساز در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی بیان کرد: بالاترین نعمت خدواند متعال خواندن و نوشتن است و هیچ شکی نیست که اولین وحی آسمانی دین مبین اسلام کتاب بود، که این اهمیت کتاب و کتابخانی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: بدون وجود کتاب دانش از بین می رود و در واقع کتاب و کتابخانه ها دانش و علم را جاودانه، ماندگار و به نسل های بعد منتقل می کند، پس کتابخانه محل امنی برای مطالعه کتاب و گنجینه ای برای رسیدن به کمالات الهی است.

سلامتیان افزود: پس باید بهره برداری از نعمت الهی را توفیق مطالعه دانست، مطالعه دنیایی از تجربه و علم را بر انسان می گشاید و موجب رسیدن به کمالات الهی است.

رییس مجمع خیرینکتابخانه ساز بیان کرد: سرانه مطالعه در کشور ایران نسبت به معیارهای جهانی بسیار پایین است به طوریکه طبق آمارهای بدست آمده مطالعه در کشور انگلستان سرانه مطالعه 2 ساعت در روز و در کشور فرانسه بیش از دو ساعت است ولی در ایران متاسفانه سرانه مطالعه در روز فقط چند دقیقه است.

سلامتیان همچنین گفت: سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بر کتاب و کتابخانه و فرهنگ مطالعه همواره تاکید فرمودند که مطالعه نه تنها درهای حکمت و حقیقت را بر انسان باز می کند بلکه فرهنگی است که خوشی و نشاط را نیز به همراه دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ جهان اسلام و کانون علم و حکمت و هنر و فلاسفه ای چون شیخ بهایی را دارد امام درخشش کافی در زمینهکتاب و کتابخوانی را نداشته است.

قابل ذکر است که کتابخانه سلامتیان با بیش از 8 هزار عنوان کتاب در زمینه هنر و اصفهان شناسی در خیابان استانداری، مجموعه شیخ بهایی، جنب دانشگاه هنر ساخته شده است. 


انتهای پیام/گ
برچسب ها: افتتاح ، کتابخانه ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.