سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامران قدکچیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینمای ایران ضعیف و مریض شده است/ برخی از ارگان ها کارشکنی می‌کنند

وضعیت اقتصادی، نبود امکانات، وارد نشدن ابزارفیلم‌سازی و نبود هماهنگی بین ارگان‌ها به سینما ضربه زده است.

کامران قدکچیان کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص برگزاری جشنواره فیلم شهر و تاثیرات فیلم‌های شهری روی فرهنگ شهر نشینی در زندگی مردم گفت: جشنواره‌ای که در حال حاضر شاهد آن هستیم زیاد موضوعی نیست با وجود اینکه اسم آن جشنواره شهر است ولی باید خط مشی بهتری را پیدا کرده و مستقیم‌تر باشد و فیلمسازان را به موضوعات شهری برساند.

وی افزود: تا زمانی‌که این جشنواره جا بیفتد فرصت این را دارد که در طول مدت به فیلمسازان راهنمایی و گرایش داده و خودش از موضوعات شهری حمایت کند تا فیلمسازان به طور مستقیم با موضوعات شهری فیلم بسازند.

قدکچیان در خصوص پرداخت اکثر فیلمسازان به فیلمهای آپارتمانی اظهار داشت: برای ریشه‌یابی در این زمینه باید به موضوعات زیادی از جمله شرایط فعلی، وضعیت اقتصادی، نبود امکانات، وارد نشدن ابزار برای ساخت فیلم‌های کودکان،انیمیشن و ... اشاره کرد.

وی افزود: به هر حال تمام اقلام ذکر شده هزینه زیادی دارد و سینمای ایران در این زمینه ضعیف شده و مریض است و همه باید برای بهبود آن کمک و یاری کنیم.

این کارگردان درخصوص جلسه‌ای که برخی زا کارگردانان و تهیه‌کنندگان ما با رئیس صدا و سیما داشتند، عنوان کرد: تلویزیون باید از سینما حمایت کند چون فیلمی که از ارگان‌های مختلف مجوز نمایش می‌گیرد صلاحیت پخش را دارد و باید از آن حمایت شود.

وی افزود: ارگان‌های مختلف غیر از صدا و سیما نیز باید برای رفع مشکلات سینما تلاش کنند تا سینمای طبیعی خودمان را پیدا کرده و در پی آن فرهنگ، رسوم و آداب و زندگی خود را به تمام دنیا فرستاده می‌شود و آن‌ها، کشور ما بیشتر آشنا می‌شوند.

قدکچیان تصریح کرد: به طور مثال خود من قرار شد از میراث فرهنگی برای فیلم‌برداری در حافظیه مجوز فیلم‌برداری بگیرم ولی این ارگان مجوز فیلم‌‌برداری را به من نداده و کارشکنی می‌کند و در حالی که سخنان رئیس جمهور مبنی بر این است که وضعیت نفت و ... وضعیت مناسبی نیست و باید از راه گردشگری و .... تامین بودجه کنیم. 

وی افزود‌: از طرفی اگر قرار است ما که متولد ایران هستیم از مکان‌ها و ابزارهای مختلف وجود در ایران برای بهره‌برداری استفاده نکنیم پس چه کسی باید باید استفاده کرده و تبلیغات فرهنگی را به کشورهای دیگر اشاعه دهد؟

قدکچیان در پایان خاطرنشان کرد: این ناهماهنگی بین ارگان‌ها باعث می‌شود که لطمه زیادی به فیلمسازی وارد شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
خود اهالی سینما کم مقصر نیستن