سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

​فعالیت دو هزار مشاور املاک بدون مجوز/ آموزش فعالان این عرصه در اولویت

نماینده اتاق اصناف ایران در کمیسیون مشاوران املاک گفت: ۱۲۰ هزار مشاور املاک با پروانه و دو هزار مشاور بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ عقبایی در همایش آموزشی و توجیهی مشاوران املاک استان قزوین ، آموزش این مشاوران را از اولویتهای خواند و گفت: ​زمینه تحصیل مشاوران املاک در دانشکاه علمی و کاربردی را فراهم شده است و در حال حاضر سه هزار دانشجو در ۹ رشته مرتبط در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند .

​وی افزود: چهار رشته جدید هم امسال به آن افزوده خواهد شد.

​بگفته‌ی عقبایی ، ۷۰ درصد دانشجویان رشته های مرتبط با املاک و مستغلات را فعالان و مشاوران املاک و روسای اتحادیه های استانها تشکیل می دهند و بزودی مقطع کارشناسی ارشد هم راه اندازی می شود.

عقبایی گفت: برای افراد زیر دیپلم هم با همکاری آموزشگاههای فنی وحرفه ای ۱۱۶ ساعت آموزش اجباری پیش بینی شده است.

​نماینده اتاق اصناف ایران در کمیسیون مشاوران املاک با اشاره به دستاوردهای طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور  گفت: اگر سازمان ثبت اسناد، بانک های عامل، شهرداری به سامانه لینک شوند و نقشه جامع شهر، اقساط و بدهی، ممنوع الخروجی صاحب ملک، گرو بانکی و سایر موارد در آن گنجانده شود با شفاف سازی بسیاری از مشکلات رفع شده و از حجم پرونده های حقوقی جلوگیری خواهد شد.

​عقبایی همچنین داشتن کد رهگیری برای معامله مسکن را الزامی خواند و افزود: مشاوران املاک تکلیف قانونی دارند با احراز مالکیت از مشکلات پیشگیری کنند و عدم دریافت کد رهگیری موجب صدور حکم قرار می شود.

​​نماینده اتاق اصناف ایران در کمیسوین تخصصی مشاوران املاک کشور تاکید کرد:  با رای دیوان عدالت کشور حتی نقل و انتقال دولتی نیز که گفته می شد نیاز به کد رهگیری ندارد مشمول این قانون شده و اجباری است.

عقبایی در ادامه با بیان اینکه نهاد داوری در اتاق اصناف ایران راه اندازی شده است گفت: درصدیم شعب استانی را نیز تاسیس کنیم که قزوین می تواند در این مسیر پیشگام باشد.

وی داشتن دفاتر مالیاتی را برای مشاوران املاک ضروری دانست و تصریح کرد: بدون این دفاتر مشاورزان نمی توانند از معافیت برخوردارشوند.

​ رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین هم در این همایش گفت: در حال حاضر هزار و 100 مشاور املاک در استان قزوین فعالیت می کند که آموزش و ارتقاء سطح مهارتی آنها را در دستور کار قرار دارد.

عبدی تاکید  کرد: از سال ۹۱ مشاوران ملزم به نصب صندوق مکانیزه شده اند تا محاسبات مالیاتی بدقت صورت گیرد و درآمدها مشخص باشد.

وی استفاده از دو شاهد عادل در تنظیم قراردادها و سه داور عادل در پیش فروشها را ضروری دانست وخواستار رعایت آن از سوی مشاوران شد.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.