سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور آمریکا:

به توافق با ایران امیدواریم

معاون رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران و تحولات اوکراين سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید،جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موسسه بروکینگر اعلام کرد به رسیدن توافق با ایران امیدوار است.

به گفته بایدن: قطعنامه های ما در شورای امنیت سازمان ملل سبب فشار بر کره شمالی و ایران شد و موجب شد جهان به یک توافق تاریخی با تهران نزدیک شود که هنوز قطعی نشده است اما ما خیلی امیدواریم به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفت: از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین در بهار گذشته چهارده ماه می گذرد و این موضوع سبب تغییر دورنمای امنیت اروپا شده است. همه خواهان پایان هرچه سریعتر این مناقشه هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: افزایش قدرت اوکراین سبب خواهد شد از تجاوزگری های بیشتر در منطقه جلوگیری کند.رئیس جمهوری آمریکا بارها به من این موضوع را یادآوری کرده است که اگر بهای این موضوع را هم اکنون پرداخت نکنیم در آینده باید این بها را بپردازیم.
وی افزود: آنچه که در اوکراین روی می دهد و چگونگی پاسخ غرب و جهان به آن، بر تبعات و پیچیدگی هایی در سالهای آتی برای نظم و ثبات جهانی و سنگ بنای امنیت و تمامیت ارضی کشورها تاثیر خواهد گذاشت.

بایدن در ادامه گفت:روسیه به تدریج مراحل به روز رسانی اقتصاد خود را پشت سرگذاشت و وارد اقتصاد جهانی شد و با گام های محکمی که با گذشت زمان برداشت توانست به کشوری مسئوولیت پذیر در جهان بدل شود. این موضوع سبب شد آمریکا از عضویت روسیه در چندین سازمان از جمله شورای اروپا و سازمان تجارت جهانی حمایت کند.

معاون اوباما در ادامه افزود:ما به طور کلی چهارصد و هفتاد میلیون دلار برای حمایت از اقتصاد و خروج از بحران به اوکراین کمک کرده ایم. علاوه بر این ما یک وام یک میلیارد دلاری تضمین شده را در سال گذشته به آنها ارائه کردیم و یک وام یک میلیارد دلاری تضمین شده دیگر در این ماه به آنها ارائه خواهیم کرد و اگر اوکراین به روند اصلاحات خود ادامه دهد ما یک وام یک میلیارد دلاری دیگر تا پایان سال جاری به آنها ارائه خواهیم کرد.

وی افزود:بیشتر بحث ها در واشنگتن بر روی این است که ما آیا باید تسلیحات نظامی دفاعی به اوکراین بدهیم یا نه.این بحث ها همچنان ادامه دارد.ما باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که اوکراین به تجهیزات نظامی و آموزشی نیازمند است و هم پیمانان ما در ناتو در نشست اخیر ، خود را متعهد به این موضوع دانستند اما کارهای زیادی باید در این رابطه صورت گیرد.من درباره این موضوع دیروز با رئیس جمهور صحبت کردم.من همچنین درباره این موضوع با دبیر کل ناتو هم گفتگو کردم.

وی گفت:ما موضع خود را به طور شفاف اعلام کرده ایم که تحریم های آمریکا بر ضد روسیه تا زمانی که معاهده مینسک به طور کامل اجرایی شود همچنان وجود خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت:ما باید قادر به پاسخگویی به این اقدامات روسیه باشیم.این موضوع تنها به اوکراین بازنمی گردد.ما باید تلاش کنیم که با اقدامات روسیه برای استفاده از موضوع انرژی به عنوان نوعی سلاح در برابر اروپا مقابله کنیم و امنیت اقتصادی و سیاسی اروپا را ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پارسی
۱۳:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
باشما نمیشه مثل آدم حرف زد باید به زبون خودتون باهاتون صحبت کنیم/ دوسال با رافت اسلامی به دهنتون خندیدیم فکر کردید خبریه حالا باید دوسال بازبون سرب داغ حرف بزنیم ببینیم توافق اینجوری چه طعمی داره؟