سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس بررسی‌های اخیر؛

نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن هستند

بر‌اساس بررسی‌های اخیر نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن یا چاقی بوده و اصلاح عادات غذایی و ورزش سبک، راهکار اصلی و خوبی برای پیشگیری یا کمک به درمان این بیماری است.

هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خار پاشنه پا ایجاد یک زایده استخوانی در پاشنه پا است که در برخی از موارد ممکن است بدون علامت بوده و تنها در صورت فشار مداوم و زیاد بر روی پاشنه پا، علائمی نظیر درد بر فرد مبتلا عارض شود. 

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن از عوامل خطر بسیار مهم برای خار پاشنه پا محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر چاقی و اضافه وزن، ضربات مستقیم به پاشنه پا و ایستادن به مدت طولانی نیز موجب افزایش خطر ابتلا به خار پاشنه پا می‌شود. 

عبادی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن یا چاقی بوده و اصلاح عادات غذایی و ورزش سبک، راهکار اصلی و خوبی برای پیشگیری یا کمک به درمان این بیماری است. 

وی افزود: البته اصلاح عادات غذایی برای درمان خار پاشنه پا، بیشتر مربوط به افردی است که دچار چاقی و اضافه وزن بوده و در واقع این عامل خطر نقش اصلی در بروز خار پاشنه پا داشته است. 

عبادی گفت: پرهیز از وارد کردن فشار زیاد بر روی پاشنه پا، پوشیدن کفش‌های مناسب، پرهیز از ایستادن و دویدن به مدت طولانی و مصرف دارو زیر نظر پزشک، از دیگر راهکارهای درمان خار پاشنه پا است. 



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.