سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70درصد آسیب‌های تاندون آشیل در افراد سالمند دیده می‌شود

حدود 70 درصد آسیب‌های تاندون آشیل در افراد سالمند به ویژه در سالمندانی که ورزش را به صورت غیر اصولی و بدون آمادگی انجام می‌دهند، دیده می‌شود.

جواد فلاحت‌زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آسیب تاندون آشیل از مهمترین آسیب‌های تاندونی است که موجب اختلال در عملکرد پا و در نتیجه اختلال در راه رفتن می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بروز آسیب و التهاب تاندون آشیل نقش دارند، اظهار داشت: فعالیت شدید و غیر اصولی، بالا رفتن مکرر از پله‌های ساختمان،‌ کفش نامناسب، ورزش‌های نادرست کششی، افزایش سن، کف پای صاف و رقص پای مکرر، از دلایل اصلی بروز آسیب‌های تاندونی به ویژه آسیب و التهاب تاندون آشیل است. 

فلاحت زاده با بیان اینکه اغلب آسیب‌های تاندون آشیل در سنین بالا رخ می‌دهد، تاکید کرد: حدود 70 درصد آسیب‌های تاندون آشیل در افراد سالمند به ویژه در سالمندانی که ورزش را به صورت غیر اصولی و بدون آمادگی انجام می‌دهند، دیده می‌شود. 

وی یادآور شد: برخی از شواهد نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر موارد آسیب‌های تاندون آشیل در بین افراد جوان نیز افزایش یافته است و به ویژه این عارضه در افراد ورزشکار شایع شده است.

 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.