سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

جمع آوری 450 میلیارد تومان زکات در کشور

رئیس شورای زکات کشور خبر از جمع آوری 450 میلیارد توکان زکات درسطح کشور داد و گفت: در سال گذشته در گلستان 32 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ آیت الله حسن عالمی در همایش استانی زکات درشهرستان آق‌قلا استان گلستان افزود:بیشترین میزان مصرف زکات در بخش کمک به نیازمندان و مستمندان و کارهای عام المنفعه می باشد.

وی اظهار کرد: زکات یکی از فروع دین است و در مورد چیزهایی وضع شده که انسان آنها را با کمک طبیعت به وجود می‌آوردو الان که در فصل برداشت گندم و جو هستیم با فرهنگ سازی و شتابی بیشتر به سمت جمع آوری زکات برویم.

ایت الله عالمی تصریح کرد: آمدن نام زکات در کنار نماز نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود و همان گونه که نماز واجب شده، زکات نیز واجب بوده و براساس روایتی از رسول اکرم (ص) اگر زکات پرداخت نشود نماز نیز پذیرفته نیست .

رئیس شورای زکات کشور گفت: در حال حاضر وظیفه روحانیون و مبلغین دین است که موضوع زکات در کشور اطلاع رسانی کنند و مردم را به دادن زکات تشویق کنند.

در راستای برگزاری این همایش از مزرعه برداشت گندم یکی از مودیان زکات شهرستان بازدید به عمل آمد ، همچنین مسجد روستای قله جیق با زیربنای 120 مترو هزینه ای بالغ بر 790 میلیون ریال از محل درآمد و تشویقی زکات با حضور رئیس شورای زکات کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.