سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدیدترین گزارش‌ها از آمار شهدای تجاوز آل‌سعود به یمن

شمار شهدای تجاوز عربستان سعودی به یمن از مرز چهار هزار نفر گذشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در سومین ماه  تجاوز عربستان سعودی به یمن، آمار شهدا از مرز چهار هزار نفر گذشت که حدود پانصد نفر از آن ها کودک هستند. در این حال، شمار زخمی ها به حدود هفت هزار و پانصد نفر و شمار آوارگان به سیصد هزار نفر رسید. در این تجاوز همچنین تعداد زیادی از مجتمع های مسکونی و مراکز بهداشتی ویران شده است.   

گزارشگر العالم گفت: تجاوز عربستان علیه یمن وارد سومین ماه خود می‌شود. این تجاوز صحنه تاریکی را در یمن ترسیم کرده است که گزارش سازمان‌های بین المللی و حقوق بشر درباره آمار قربانیان و خسارت‌ها، این وضع را منعکس می‌کند. 

مردم یمن از کمبود لوازم ضروری زندگی رنج می برند. اما صعده، صنعا و تعز استان هایی هستند که بیشترین خسارت ها را در حملات هوایی متحمل شده اند. به طوری که تاسیسات زیربنایی و مراکز مهم و حیاتی در این استان ها ویران شده است. در این حملات بیش از هزار خانه ویران شده یا خسارت دیده است. در حملات هوایی به یمن بیش از هزار موسسه غیر نظامی و مرکز خدماتی هدف قرار گرفته است. بخش بهداشتی از بخش هایی است که بیشترین خسارت را در این حملات متحمل شده  تا جایی که بیش از پنجاه مرکز بهداشتی از جمله بیست و سه درمانگاه به طور کامل ویران شده است. در حملات هوایی به یمن فعالیت چهل و چهار مرکز بهداشتی متوقف و به طور کامل تعطیل شده است. همچنین بیست و چهار آمبولانس در این حملات منهدم شده است. 

در حملات به یمن بسیاری از مراکز و تاسیسات مهم و حیاتی نیز خسارت دیده به طوری که حدود هشتاد جایگاه سوخت و بیش از دویست پل و ده‌ها کارخانه و مخزن ویران شده است. همچنین حدود سی مسجد و پنجاه مدرسه و بیست دانشگاه بمباران شده است. این در حالی است که هشدارهای سازمان های انسانی به علت کمبود سوخت و مواد غذایی و مشکلات مربوط به برق و آب و مراقبت های ضروری پزشکی افزایش یافته است که خطر بروز فاجعه انسانی به تمام معنا، را به دنبال دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.