سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرزمین‌های اشغالی را بهتر بشناسیم/1

بندر حیفا/جهنمی سوزان در جولای و آگوست 2006

در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 در اثر موشک‌باران موشک‌های کلاس "گراد" حزب الله به ازای هر روز این بندر 150 میلیون دلار آسیب دید که باعث اختلال شدید در اقتصاد این شهر شد و جهنمی سوزان در حیفا به پا شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  سرزمین‌های اشغالی متاسفانه آن طور که باید مطرح نشده تا اطلاعات کاملی از این مناطق در دسترس باشد.

به نظر می‌رسد شناخت سرزمین‌های اشغالی و برخی نقاط حساس آن یک ایده کلی در جهت شناخت، خلاقیت و گستردگی معلومات در زمینه شهرهای مختلف آن است. لذا در این سلسله گزارش‌ها تلاش می‌کنیم تا در حد توان سرزمین‌های اشغالی را معرفی کنید.



**توپولوژی حیفا 

"حیفا" شهری بندری است که مرکز استان "حیفا" می‌باشد. این شهر سومین شهر بزرگ در شمال غرب سرزمین‌های اشغالی است و بیش از 60 کیلومتر مربع و وسعت و بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد و حدود 90 مایل (هر مایل 1.6 کیلومتر) با "تل آویو" فاصله دارد و نقش مهمی در اقتصاد رژیم صهیونیستی دارد.





**جمعیت شناسی
103 هزار خانوار  در شهر بندری "حیفا" زندگی می‌کنند و این شهر طبق ادعای صهیونیست‌ها همزیستی بین اعراب و ساکنین صهیونیست دیده می‌شود؛ "حیفا" در ساحل مدیترانه و در دهانه رود "کیشون" واقع شده است.






**زیر ساخت‌های مهم اتصادی، تجاری و تفریحی و دانشگاه‌ها 

پالایشگاه اقتصادی حیفا 9 میلیون تن نفت را در سال پردازش می‌کند یکی از زیرساخت‌های اقتصادی مهم دنیاست.


بندر "حیفا"، مرکز مهم اقتصادی "ماتام" (پارک کسب و کار)، مرکز "کلینی" و "کاسترا"، برج "هانویم" و گرند کانسیون، فرودگاه بین‌المللی و مرکز ترن لعین شهر و 4 هزار مرکز درمانی دانشگاه بین‌المللی و دانشگاه معماری "حیفا" در بالای کوه "کرمل" و  دانشکده مهندسی و ... است. ایستگاه راه آهن و مترو این شهر را به اطراف وصل کرده که از جمله آن "حیفا- کرمل"، "حیفا بات- گالیم" و... می‌توان اشاره کرد.















**فرودگاه حیفا 

فرودگاه "حیفا" پروازهای داخلی را به "تل آویو" و "ایلات" پشتیبانی می‌کند و دو خط مهم هوایی (شرکت مسافربری هوایی) "آرکیا" و "ایسریر" است. هم چنین در بندر "حیفا" کشتی‌های "کروزکار" کالاها را به سایر نقاط از جمله جنوب اروپا و شرق مدیترانه ارسال می‌کند.








**جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006

در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 در اثر موشک‌باران موشک‌های کلاس "گراد" حزب الله به ازای هر روز این بندر 150 میلیون دلار آسیب دید که باعث اختلال شدید در اقتصاد این شهر شد  و جهنمی سوزان در "حیفا" به پا شد.













شناخت زیرساخت‌های سرزمین‌های اشغالی کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از این مناطق داشته باشیم، زیرا لزوم شناخت از دشمن حائز اهمیت به نظر می‌رسد. 


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.