سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برگزاری پنجمین جشنواره «کوچ بهاره» در شهرستان بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: عشایر کوچ‌رو 22 استان کشور در پنجمین جشنواره «کوچ بهاره» استان اردبیل شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم افزود: با توجه به در پیش بودن کوچ عشایر از 10 خرداد ماه تصمیم گرفتیم تا بعد از پنج سال تعطیلی برگزاری جشنواره کوچ عشایری در منطقه مغان امسال به برگزاری این جشنواره در روز هفتم خرداد ماه در بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اقدام کنیم تا کوچ عشایر که از آثار به ثبت رسیده ملی است با جلوه‌های مختلف آن به نمایش گذاشته شود.

وی دعوت از عشایر کوچ‌روی 22 استان را به این مراسم یادآور شد و گفت: در این جشنواره عشایر غیرت‌مند این استان‌ها توانمندی بالای خودشان را به نمایش می‌گذارند و تلاششان بر این است تا در حوزه تولید لبنیات، زندگی سنتی، صنایع دستی و برخی از محصولات دیگر توانشان را نشان دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار همچنین بیان کرد: شهرستان بیله‌سوار با 15 هزار جمعیت عشایری و 3 هزار خانوار 39 درصد جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند که در 285 قشلاق 20 طایفه زندگی می‌کنند.

حلیم به انواع تولیدات جامعه عشایری بیله‌سوار اعم از مواد لبنی، شیر، پنیر، پشم و محصولات زراعی و باغی اشاره کرد و گفت: عشایر کوچ‌روی مغان در تولید صنایع دستی فاخر نیز جزو پیشگامان هستند.

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.