سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اوراسیا و ویتنام

اتحادیه اقتصادی منطقه اوراسیا و ویتنام توافقی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری امضا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "دمیتری مدودف،" نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد توافقنامه‌ای بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی کشورهای اوراسیا و ویتنام امضا شده است. دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای این توافق می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی موجود در کشورهای اتحادیه اوراسیا کمک کند و موجب افزایش میزان مبادلات و توسعه روابط تجاری میان امضا‌کنندگان توافق خواهد شد.

"دمیتری مدووف"  ماه گذشته پیشنهاد کرده بود مسکو و هانوی از واحدهای پولی داخلی به جای دلار آمریکا استفاده کنند. این طرح می‌تواند پس از توافق درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نخست‌وزیر ویتنام نیز در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرده بود، هانوی قصد دارد روابط تجاری خود با روسیه را تا سال 2020 (1399) به 10 میلیارد دلار افزایش دهد.

ویتنام اولین کشوری است که توافق منطقه آزاد مبادلاتی را با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا می‌کند. این اتحادیه از کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس و قزاقستان تشکیل شده است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اول ژانویه (11 دی) فعالیت خود را آغاز کرده است و قصد دارد مبادلات اقتصادی میان کشورهای عضو را تسهیل کند.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.