سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدری‌طیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حرکت لاک‌پشتی توسعه طرحهای نیمه تمام صنعت پتروشیمی/ باید شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طولانی شدن روند تکمیل پروژه های نیمه تمام در صنعت پتروشیمی برای اقتصادی کشور مطلوب نیست برای رفع این معضل باید شرایط جذب سرمایه را برای پروژه های نیمه تمام فراهم کرد.

سیدسعید حیدری‌طیب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از سازندگان داخل اظهار کرد: دولت باید در سال‌جاری منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از صنعتگران داخلی را در سرلوحه کاری خود قرار دهد تا شرایط برای نیل به اهداف بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی در عمل فراهم شود.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هنوز بسته حمایتی از سازندگان داخلی به صورت کامل اجرایی نشده است گفت: برای ایجاد جهاد اقتصادی در صنعت نفت حتما باید از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کنیم باید تجهیزات وارداتی را هدفمند و مدیریت کنیم.
 
حیدری‌طیب گفت: متخصصان در صنعت نفت، هم اکنون تمام توان خود را برای تحقق برنامه به کار بسته اند. افزون براین، کمیسیون انرژی و مجلس هم به وظیفه قانونی خود عمل می کند بایستی  توانمندی‌های آنها را باور و اعتماد کنیم تا بتواند با اراده ملی از ظرفیت صنعتگران داخلی استفاده کند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: وقتی سخن از اقتصادمقاومتی در میان است، باید زمینه برای استفاده از ظرفیت های داخلی مهیا باشند.
 
وی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور به طور حتم بخش مهندسی این نوع اقتصاد به شمار می رود، ترویج الگوهای عملی در فرهنگ سازی این نوع اقتصاد در جامعه نیازمند هم اندیشی، همدلی و وفاق کلیه دستگاه های حاکمیتی کشور با یکدیگر است.
 
حیدری طیب در خصوص طرحهای نیمه تمام صنعت پتروشیمی گفت: طولانی شدن روند تکمیل پروژه های نیمه تمام در صنعت پتروشیمی را برای روند اقتصادی کشور مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: برای رفع این معضل باید شرایط جذب سرمایه بیشتر برای پروژه های نیمه تمام فراهم شود.
 
نماینده مجلس نهم افزود: توسعه و رشد صنایع پتروشیمی به دلیل ایجاد اشتغال دارای اهمیت است افزون بر این، توسعه این بخش سبب تولید محصول نهایی می شود که ارزش فراوان تری از صادارت نفت خام دارد.
 
حیدری‌طیب افزود: براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنایع نفت و گاز، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع ایجاد شود. از این رو، یکی از راهکارهای انجام این مهم توسعه و گسترش صنعت پتروشیمی است.
 
وی خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل طرحهای نیمه تمام در صنعت پتروشیمی روند رشد صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده در کشور را شتاب می دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنعت ، اقتصاد ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.