سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

اقتصاد آبزی پروری از عوامل توسعه این صنعت

آبزی پروری به عنوان فن آوری جدید در تولید غذا طی سالهای اخیر از رشد و توسعه پر شتابی برخوردار بوده و براساس آمار ارائه شده می توان گفت که آبزی پروری در مقایسه با سایر تولیدات غذایی بیشترین رشد را داشته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ مدیر شیلات و آبزیان استان گفت:آبزی پروری تامین کننده پروتئین باارزش حیوانی برای انسانها ، درآمد برای کشاورزان ، ارز برای صادرکنندگان و اشتغال برای تولید کنندگان بوده است به عبارت دیگر در بسیاری از کشورها آبزی پروری نه تنها تامین کننده امنیت غذایی است ، بلکه امنیت مالی را نیز تامین نموده است .

بورانی افزود:بی گمان بقاء و توسعه پایدار آبزی پروری مرهون تقاضای روبه رشد جهانی و سود آوری آن می باشد و آنچه توسعه پایدار را در آینده تضمین خواهد نمود ، اقتصاد آبزی پروری است .

وی ادامه داد:پرداختن به اقتصاد آبزی پروری که ابعاد مختلف از تولید تا مصرف را در برخواهد گرفت می تواند در پایداری توسعه نقش کلیدی ایفا نماید .

مدیر شیلات و آبزیان استان اضافه کرد :برنامه ریزی برای تولید پایدار و توسعه مستمر از اصلی ترین محورهای ایجاد و تثبیت اشتغال ، افزایش صادرات و حرکتی هدفمند در خصوص محصول خاص می باشد

بورانی افزود:شیلات استان در این راستا با مطالعه منابع آبی استان به منظور برآورد پتانسیل دقیق آبزی پروری و معرفی گونه مناسب آبزی پروری در این منابع ، استفاده از انواع تجهیزات افزایش تولید در واحد سطح از قبیل دستگاههای مخلوط کننده آب و اکسیژن و پمپ های هواده ، استفاده از انواع تجهیزات برگشت آب به منظور به حداقل رساندن استفاده از آب ورودی به استخر ، استفاده از گونه های سریع الرشد ، هدایت مزارع آبزی پروری به مجاورت رودخانه های دائمی وپر آب و طراحی و ساخت استخرها با مصالح بومی و یاارزان قیمت نقش بزرگی را در توسعه آبزی پروری ، ایجاد اشتغال ، افزایش در آمد اقتصادی فعالین بخش و جذب سرمایه گذار داشته است.

وی خاطر نشان کرد: به طوریکه استان زنجان در سالهای اخیر رتبه اول را در رشد تولید انواع آبزیان به خود اختصاص داده و افزایش تقاضا برای دریافت مجوز فعالیت گویای این واقعیت می باشد .

لازم بذکر است: متوسط هزینه اشتغال به ازای یک تن تولید با لحاظ سیستم تصفیه و برگشت آب 335 میلیون ریال و سود اقتصادی فعالیت نیز طی سال گذشته 40 درصد بوده است .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.