سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان:

بحران‌ منطقه، محصول برخورد دوگانه غرب با پدیده تروریسم است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان، بحران‌های موجود در منطقه را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با پدیده تروریسم دانست و گفت: هیچگونه تفاوتی میان گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

به‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان و هیات همراه روز سه‌شنبه 29/2/94 با رابرت چیموشویچ رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان دیدار کرد.

احمدی در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: تحولات و اقدامات مناسبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در یک سال اخیر صورت گرفته و توسعه مراودات میان مجالس ایران و لهستان می‌تواند به گسترش همکاری‌های فیمابین شتاب دهد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش همکاری‌ها با لهستان قائل نیست، افزود: بسترهای مناسبی در بخش‌های مختلف صنعتی و بازرگانی در ایران و لهستان جهت گسترش همکاری‌های دو کشور وجود دارد که می‌توان با فعال کردن بخش‌های خصوصی فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری فیمابین گشود.

رئیس کمیته روابط خارجی و مجلس شورای اسلامی در ادامه بحران‌های موجود در منطقه را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با پدیده تروریسم دانست و تصریح کرد: هیچگونه تفاوتی میان گروه‌های تروریستی وجود ندارد و تقسیم بندی این گروهها به خوب و بد و رشد گروه‌های افراطی در منطقه محصول سیاست‌های آمریکا می‌باشد.

احمدی همچنین بر حق قانونی کشورمان در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راه اعتماد سازی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده است و ادامه مذاکرات میان ایران و 1+5 نشان دهنده تصمیم ایران برای حل و فصل مسئله هسته‌ای است.

وی در پایان تبادل هیات‌های پارلمانی و سیاسی و مذاکرات مستمر را فرصتی مغتنم برای هم اندیشی و مشارکت در حل بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی دانست.

در ادامه این دیدار رابرت چیموشویچ با اشاره به پیشینه روابط 540 ساله تاریخی میان دو کشور گفت: لهستان همواره سعی کرده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان در ادامه تبادل هیات‌های اقتصادی و تشکیل اتاق بازرگانی در دو کشور را امری ضروری برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی فیمابین دانست و افزود: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و علوم کامپیوتر در لهستان وجود دارد و باید بر فعال کردن این زمینه اقدامات جدی و عملی صورت گیرد.

وی در پایان بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.