سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ مدیر روابط عمومی رسانه ملی درباره تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در خصوص تبلیغات آثار سینمایی داخلی گفت: برای حمایت از صنعت سینما از خطوط قرمز تبلیغاتی تلویزیونی هم گذشته ایم.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ این روزها در برخی مطبوعات و پایگاه‌های خبری، مطالبی در خصوص پخش نشدن برخی تبلیغات فیلم‌های سینمایی داخلی انتشار می‌یابد كه حكایت از انتقاد برخی عوامل سینما در خصوص این موضوع از رسانه ملی است، به‌گونه‌ای كه حتی بعضی‌ها‌ پیشنهاد كرده‌اند تا مجوز پخش فیلم‌های داخلی از شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان صادر شود.

در این زمینه، گفت‌ و گویی با دكتر نعمتی، مدیركل روابط‌ عمومی صدا و سیما، انجام شده كه پاسخی است بر آنچه تاكنون درباره این موضوع انتشار یافته است .

دكتر داوود نعمتی اناركی درخصوص این كه چرا صدا و سیما به اعتقاد برخی از عوامل سینما به سینما كم لطف است ، می‌گوید: آنچه به‌ عنوان كم لطفی صدا و سیما به سینما مطرح می‌شود، در واقع كم‌لطفی برخی از عوامل سینما به رسانه ملی است.

او معتقد است كه رسانه ملی نسبت به دیگر رسانه‌ها بیشترین سهم را در معرفی تولیدات سینمایی داشته است و اگر به آمار پخش آگهی‌های فیلم‌های سینمایی داخلی در قالب‌های مختلف تصویری، زیرنویس و رادیویی توجه شود، می‌توان اذعان كرد كه سهم تبلیغات فیلم‌های سینمایی داخلی در رسانه ملی چشمگیر و بالا بوده‌ است.

نعمتی همچنین می‌گوید: با وجود ضوابط محتوایی و بازرگانی برای جذب و پذیرش آگهی‌ها، این مهم درخصوص فیلم‌های سینمایی با بیشترین نگاه حمایتی همراه است.

به عبارتی، درخصوص سینما بیشترین همكاری از شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی در پخش آگهی‌ها شده‌است ، ضمن آن كه حمایت‌های زیادی نیز از طریق خرید فیلم‌ها و پخش آن در شبكه‌ها انجام شده است كه می‌توان گفت: صدا و سیما به تكلیف واقعی خود درخصوص سینما عمل كرده‌ است .
مدیركل روابط‌‌عمومی صدا و سیما درخصوص آمار پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی داخلی تأكید كرد؛ از سال 91 تاكنون بیش از 10 هزار بار تبلیغ در قالب‌های تلویزیونی و رادیویی و زیرنویس از فیلم‌های سینمایی پخش شده‌است.

 در این سه سال قریب به 200 فیلم به تلویزیون رسیده است كه تبلیغات آن‌ها پخش شده‌اند.آمار این فیلم ها چنین است: در سال 91 تعداد 53 فیلم، در سال 92 و 93 هركدام 60 فیلم ودر دوماه اول سال 94 نیز 12 فیلم تبلیغات آن ها در قالب های مختلف تلویزیونی، رادیویی وزیر نویس پخش شده اند. وی تأكید كرد ، مثلاً آگهی فیلم "ایران برگر" در ابتدای سال94، بیش از70 بار در قالب های مختلف كه بیشتر آن ها تلویزیونی بوده پخش شده است. 
نعمتی افزود: این آمار در حالی است كه شبكه‌های استانی نیز به این امر به صورت بومی پرداخته‌اند كه در آمار در نظر گرفته نشده است .به عبارتی، با احتساب تبلیغاتی كه از مراكز پخش شده‌اند این رقم به مراتب بیشتر خواهد شد .
 
مدیر كل روابط عمومی صداوسیما درخصوص این كه به نظر می‌رسد صدا و سیما برای پخش آگهی برخی فیلم‌ها تبعیض قائل می‌شود ، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، آگهی‌های فیلم‌ها پخش شده‌اند و ممكن است فقط تعداد معدودی به دلایل كارشناسی و رعایت نكردن برخی از استانداردهای پخش و نیز پرداختن به موضوعاتی كه مبتلا به اقلیت محدودی از جامعه است ، قابلیت تبلیغ از رسانه ملی را نداشته باشند.

وی تصریح كرد : با این حال، رسانه ملی خطوط قرمز خود را در پخش آگهی‌های فیلم‌ها به علل حمایت از صنعت سینمای كشور بسیار كاهش داده است.

آنچه برخی‌ها می‌گویند كه مسئولان رسانه باید سعه صدر بیشتری در پخش آگهی‌ها نشان دهند، به مراتب بیش از آن چیزی رخ داده است كه انتظار دارند.

مدیركل روابط عمومی رسانه ملی درخصوص این كه صدا و سیما پول زیادی برای پخش آگهی‌های سینمایی درخواست می‌كند، گفت: تبلیغات فرهنگی از تخفیف‌های بالایی برخوردارند و در بسیاری موارد حدود 90 درصد تخفیف به آگهی‌های فرهنگی تعلق می‌گیرد و حتی پخش آگهی‌های فیلم‌های سینمایی بنابر آماری كه اعلام شده كاملاً رایگان بوده كه برآورد مالی آن برای صنعت سینما بسیار چشمگیر است.

وی تأكید كرد كه عوامل تولید (تهیه‌كننده، یا كارگردان) كه مستقیماً به مراجع ذیربط در صداوسیما مراجعه می‌كنند، با بهترین شكل ممكن فعالیت خود را برای اطلاع‌رسانی عملیاتی می‌كنند.

مدیركل روابط‌ عمومی صدا و سیما در پاسخ به این سؤال كه برخی از عوامل سینما معتقدند باید آگهی فیلم‌ها از شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پخش شوند، گفت: اول این كه چنین موضوعی وجاهت قانونی ندارد و از سویی، این تصور كه با پخش آگهی‌ها از شبكه‌های ماهواره‌ای كمكی به صنعت سینما می‌شود، تصور درستی نیست.

مدیركل روابط‌ عمومی صدا و سیما در پایان با بیان این كه باید تحلیلی واقع‌بینانه‌ از سهم تمام رسانه‌ها درخصوص تبلیغ آگهی‌های فیلم‌ها صورت بگیرد، گفت: اگر منصفانه به این قضیه نگاه كنیم، متوجه می‌شویم كه سهم رسانه ملی در پرداختن به تبلیغات فیلم‌ها نسبت به دیگر رسانه‌ها بسیار بالاست و رسانه به دلیل حمایت از صنعت سینما و به خصوص قشر عزیز هنرمند كشور كه با زحمات فراوان در تولیدات سینمایی سهیم هستند ، همواره به حمایت از صنعت سینما اهتمام می ورزد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.