سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاتب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی بودجه‌های مصرفی وزارت بهداشت در کمیسیون برنامه و بودجه/ میزان پرداخت سرانه درمان توسط مردم نسبت به سال 92 هفت درصد کاهش داشته است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی عملکرد وزارت بهداشت در مورد بودجه‌های مصرفی این وزارتخانه با حضور معاونان این وزارتخانه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

«غلامرضا کاتب» سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بررسی عملکرد این وزارتخانه در مورد بودجه مصرفی در این جلسه حضور یافتند.  
 
وی ادامه داد: بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۳، ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۲ رشد دو برابری داشت.  
 
نماینده گرمسار تاکید کرد: در سال ۹۲ هزینه‌ای که از جیب مردم برای درمان پرداخت می‌شد، حدود ۶۰ درصد بود که در سال ۹۳ حدود ۷ درصد کاهش داشت، اما این رقم نسبت به پرداخت ۱۷ درصدی مردم در دنیا برای درمان فاصله زیادی دارد.  
 
کاتب افزود: قرار شد در برنامه ششم توسعه پول پرداختی از جیب مردم برای درمان به زیر ۲۰ درصد برسد.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که از بحث هدفمندی یارانه‌ها باید به وزارت بهداشت پرداخت می‌شد که تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون به این وزارتخانه ارائه شده است.  
 
وی همچنین بیان داشت: طبق مصوبات گذشته قرار بود یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت داده شود که در سال ۹۳ به صورت ماهانه ۲ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: قرار است در جلسه هفته آینده این کمیسیون در روز سه‌شنبه نیز این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.  
 
انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.