سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت عراق:

ایران در جنگ با داعش از نیروهای عراقی حمایت لجستیک دارد

سخنگوی دولت عراق ضمن اعلام اینکه ایران در جنگ با داعش از نیروهای عراقی حمایت لجستیک دارد، گفت کمک تهران به بغداد بر اساس منافع مشترک است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  «سعد حدیثی» --سخنگوی دولت عراق -- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌بی سی عربی تاکید کرد: ایران در جنگ با داعش، از نیروهای عراقی حمایت لجستیک دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر دفاع ایران به بغداد سفر کرده است اعلام کرد: سفر وزیر دفاع ایران به عراق ارتباطی به تحولات سه روز گذشته در انبار ندارد. این سفر از قبل برنامه ریزی شده بود و بر اساس دعوت وزیر دفاع عراق در سفر به تهران انجام شد. ایران عراق را در رویارویی با گروه داعش و مقابله با چالش‌های امنیتی حمایت می‌کند. این مسئله جدیدی نیست و از زمان حمله داعش به شهرهای عراق از سال گذشته آغاز شد. 

حدیثی ادامه داد: ایران و عراق با خطراتی مشترک روبرو هستند که همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. کمک تهران به بغداد بر اساس منافع مشترک است. 

وی درباره امکان همکاری با عربستان سعودی و اردن در جنگ با داعش در استان الانبار خاطر نشان کرد: نگرانی‌های مشترک ایران و عراق درباره دیگر کشورهای همسایه هم صادق است. کشورهای حاشیه خلیج فارس هم نگرانی‌های مشابهی دارند. ما همکاری‌های با کشورهای عربی از جمله اردن داریم. عربستان هم برای کمک به دولت عراق در جنگ با داعش اعلام آمادگی کرد. 

حدیثی گفت: نابودی گروه داعش و بیرون راندن آن از عراق به ثبات و امنیت اردن و عربستان هم کمک خواهد کرد

وی افزود. داعش پیش از این از سه محور به اطراف بغداد رسیده بود. ائتلاف بین المللی فقط مسئولیت پوشش هوایی را برعهده دارد و در زمینه تامین سلاح، آموزش نیرو‌ها و مشاوره عملیات فعالیت می‌کند. دولت عراق هیچ تصمیمی برای به کار گرفتن نیروهای زمینی خارجی از هر کشوری ندارد. نیروهای عراقی از نظر تعداد کافی هستند. 

سخنگوی دولت عراق در ادامه تاکید کرد: ما خواهان کمک کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه هستیم، زیرا خطر داعش همه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.