سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد:

حضور مهاجرین افغانی در ایران در سال‌های پایانی است

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفت: حضور مهاجرین افغان در ایران طولانی نخواهد بود و آنان در سال‌های پایانی حضور در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین عربستان در نشست خبری که بعد از ملاقاتی که با وزیر کشور ایران برگزار شد، با اشاره به سفیر اخیر ریاست جمهوری افغانستان به ایران، اظهار کرد: در این سفر توافق کردیم که کمیته‌های مشترک از جمله کمیته‌های امنیتی، اقتصادی، مرزی، قضایی و کمیته امور مهاجران را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در مجموع تصمیم داریم طرح‌های مشترکی را تهیه کنیم و از حالا تا دو ماه آینده در حال تلاش هستیم در بخش‌های مختلف به عنوان دو کشور دوست و همسایه با هم همکاری داشته باشیم.

بلخی ادامه داد: در کمیته امور مهاجرت به وضعیت مهاجرین افغانی مثل کسانی که دارای کارت هستند و نیز کسانی که به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می‌کنند، رسیدگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور کسانی که به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می‌کنند، باید قانونمند شود، چرا که ما و ایران هردو باید بدانیم که این افراد چند نفر هستند و البته چیزی که بعد از قانونمند ساختن این افراد برای ما مهم است، این است که همه این مهاجرین در سرزمین خودمان زندگی کنند.

وزیر امور مهاجرین افغانستان با بیان اینکه بازگرداندن مهاجران به کشور از اولویت‌های دولت ما است، گفت: طرح‌های زیادی را در این زمینه داریم و یکی از مواردی که امروز در خصوص آن صحبت شد، خانواده‌هایی بودند که در ایران زندگی میکنند که باید شرایطی برای آنان محیا شود تا به افغانستان بازگردند.

وی ادامه داد: ما مسئله حضور مهاجرین در ایران مربوط به هردو کشور می‌دانیم که باید راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

بلخی گفت: حضور مهاجرین افغان در ایران طولانی نخواهد بود و آنان در سال‌های پایانی حضور در ایران هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلخی ، مهاجران ، افغانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.