سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در جمع خبرنگاران:

برنامه ششم توسعه متفاوت با سایر برنامه ها خواهد بود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام اینکه بندهای محقق نشده برنامه پنجم درحال بررسی و جمع بندی است، گفت: برنامه ششم توسعه متفاوت با سایر برنامه ها خواهد بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز درجمع خبرنگاران افزود:مشتمل بر235 ماده و یک هزار و140 حکم برای برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که تعدادی از آیین نامه های اجرایی آن هنوز تعیین نشده است.

وی گفت: درسال 93 شاهد رشد چهار درصدی اقتصادی کشور بودیم اما هنوز به هشت درصد نرسیده ایم، میزان اشتغال و نرخ بیکاری اکنون 10.5 درصد است که دراین زمینه نیاز به رویکرد ویژه ای در تدوین برنامه ششم داریم.

نوبخت خاطرنشان کرد: امسال 90 هزارمیلیارد ریال برای بخش تحقیقات و پژوهش کشور اختصاص یافته که از افزایش 34 درصدی نسبت به پارسال برخوردار است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: همچنین سه میلیارد دلار برای بخش تحقیقات اختصاص یافته که دراین زمینه باید از استعدادهای نخبگان به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: اجرای طرح های مختلف در کشور باید مورد بازنگری قرارگیرد و از انجام طرح های تکراری جلوگیری کرد.

نوبخت بیان داشت: دستاوردهای پژوهشی جایگاه ویژه ای در برنامه ششم دارند و تلاش ها براین است که موانع کاری دستگاه های اجرایی و پژوهشی برداشته شود.

همچنین با حضور معاون رییس جمهوری از دو کتاب با عناوین روش تحقیق پیشرفته و مجموعه اقتصاد جدید ترجمه دکترمحمدباقر نوبخت و همچنین سه کتاب درحوزه بیوتکنولوژی رونمایی شد.

نوبخت نیزاز نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی و بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان البرزدیدن کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.