سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از گمرک یزد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملکرد گمرک استان یزد در تسهیل و تسریع امور واحدهای تولیدی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکزیزد محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانه الیاف گستر یزد در منطقه ویژه اقتصادی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد با اشاره به ارزش بالای صادرات استان یزد از عملکرد و رتبه خوب صادراتی گمرک یزد تقدیر کرد.

نعمت زاده همچنین وضعیت اقتصادی استان یزد در سال گذشته را مناسب توصیف و تصریح کرد: پارسال بیش از 500 میلیون دلار کالا از گمرک استان یزد به خارج کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه از گمرک یزد سه ساعته ترخیص می شود، گفت: نحوه فعالیت گمرک یزد اثرگذاری بالایی در قیمت تمام شده محصول دارد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ادامه داد: تولیدات داخل باید به سمت کاهش قیمت و افزایش کیفیت پیش بروند برای رسیدن به این

هدف عوامل متعددی دخیل هستند که از آن جمله می توان به ترخیص سریع مواد اولیه از گمرک اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مواد اولیه از گمرک یزد ظرف دو تا سه ساعت ترخیص می‌ شود که این اقدام و سرعت عمل در قیمت تمام شده بسیار اثرگذار است.

گفتنی است، در سال گذشته یک میلیون و 489 هزار و 171 تن کالا به ارزش 538 میلیون و 621 هزار و 72 دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر و در مقابل 29هزار و 379 تن کالا به ارزش 152 میلیون و 910 هزار و 359 دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

همچنین گمرک یزد در سال گذشته بین 139 گمرک صادراتی کشور رتبه 11 را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، در مراسم افتتاح این واحد صنعتی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، میرمحمدی استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و مدیران واحدهای صنعتی حضور داشتند.


انتهای پیام/ا
برچسب ها: تقدیر ، گمرک ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.