سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب گوشی‌های نه چندان هوشمند خود باشید!

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند باید بیشتر مراقب اتصال بی‌موقع و مخفی این ابزارهای الکترونیک به اینترنت باشند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ اگر شما یکی از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند هستید باید در استفاده از اینترنت و یا تماس‌های خارج از کشور احتیاط بیشتری کنید زیرا این ابزارهای الکترونیک آنقدرها هم که ادعا می‌شود، هوشمند نیستند.

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در خارج از کشور مجبور به پرداخت حق رومینگ بین‌الملل خواهند بود و باید در تماس‌های تلفنی و استفاده از اینترنت wi-fi حساب شده‌تر عمل کنند تا به سرنوشت "استیسی مک‌کارمیک" دچار نشوند. وی در سفر به آفریقای جنوبی چند بار از اینترنت و مکالمات خارجی استفاده کرد. همین موضوع قبضی 15 هزار پوندی برای وی به ارمغان آورد. "مک‌کارمیک" اطلاع نداشت حتی هنگام خواب، خاموش بودن گوشی تلفن همراه و زمانیکه به اینترنت دسترسی نداشت، باز این دستگاه به اصطلاح هوشمند در تلاش برای اتصال به شبکه اینترنت و به روز رسانی همه اپلیکیشن های داخل گوشی بوده است.

این موضوع گریبانگیر بسیاری از گردشگران خارجی شده است. بسیاری از مسافران اروپایی نمی‌دانند سال گذشته در اتحادیه اروپا قانونی تصویب شد که به موجب آن تعرفه رومینگ تلفن همراه افزایش یافته و استفاده از اینترنت به 8 پوند در هر مگابایت رسیده است. حال با‌توجه به اتصال بی‌وقفه تلفن‌های هوشمند به اینترنت می‌توان حدس زد چه هزینه گزافی در انتظار مسافران اروپایی خواهد بود. مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از افزایش هزینه ها، غیر‌فعال کردن دستی گزینه اتصال به اینترنت در تلفن های همراه است.

در همین باره نرم افزارهای فراوانی  مانند onavo به بازار عرضه شده است که می‌توانند دریافت داده‌ها و به روز‌رسانی اپلیکیشن‌ها را در 90 کشور جهان تا 80 درصد کاهش دهند. نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که کاربر را در جریان حجم دقیق اینترنت استفاده شده قرار می‌دهد و وی می‌تواند تا قبل از آنکه دیر شود اقدامی لازم انجام دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.