سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ضیافت شامی در ایالت آیووا؛

جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر در قبال ایران شدند

حدود ۱۲ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در نشست این حزب در ایالت آیووا، خواستار اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر در قبال ایران شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: جمهوری‌خواهانی که به دنبال جلب حمایت فعال‌ترین اعضای این حزب در ایالت آیووا هستند، روز شنبه خواستار تقویت حضور آمریکا در جهان شدند و ضمن پرداختن به طیف گسترده‌ای از مسائل، خواستار رفتار سختگیرانه‌تر با دشمنان آمریکا شدند.

بر اساس این گزارش؛حدود ۱۲ نامزد احتمالی ریاست جمهوری جمهور‌یخواهان روز شنبه همزمان با «روز نیروهای مسلح» با حضور در ضیافت شام این حزب در ایالت آیووا، خواستار اتخاذ موضعی مقابله جویانه‌تر در قبال ایران شدند.

«ریک سنتوروم» سناتور سابق آمریکایی در خصوص نحوه برخورد با ایران گفت: «باید بمب افکن‌هایمان را کاملاً مسلح به بمب کنیم و آن‌ها را بمباران کنیم تا به وضع قرن هفتم بازگردند.»

«راند پال»، سناتور ایالت کنتاکی در گردهمایی شب گذشته جمهوری‌خواهان درباره حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ گفت: این «سؤالی معتبر» است که باید از نامزدهای ریاست جمهوری پرسید، اینکه آیا آن‌ها (نیروهای آمریکایی) به عراق حمله و صدام را سرنگون کرده‌اند.

راند پل افزود: «ما باید این سؤال را مطرح کنیم که آیا از زمان سرنگونی صدام تاکنون عراق باثبات‌تر شده است یا بی‌ثبات‌تر؟»

«لیندسی گراهام»، سناتور ایالت کارولینای جنوبی نیز تلاش کرد هر گونه ادعا را مبنی بر اینکه مشکلات موجود در عراق ناشی از دستور «جرج بوش» -- رئیس جمهور جمهوریخواه سابق این کشور -- رد کند.

وی از اوباما به خاطر قولی که در مبارزات انتخاباتی خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق داد، انتقاد کرد و گفت: «کسی را که من مقصر می‌دانم، باراک اوباما است نه جرج دبلیو بوش.»

«ریک پری» -- فرماندار سابق ایالت تگزاس-- نیز مانند دیگران اوباما را به جدی نگرفتن تهدید داعش متهم کرد.
پری گفت: «داعش از گارلند در ایالت تگزاس سردرآورده است. این دنیای پرچالشی است که در آن زندگی می‌کنیم.»

نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری جمهوریخواهان به جز در مواردی از اختلافات، درباره سیاست این حزب در قبال ایران و داعش و شکست «هیلاری کلینتون» -- نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها-- متفق القول بودند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۱۳:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
روز داوری این خاک بر سر ها هم نزدیکه با چشمای خودتون خواهید دید.
سید مجتبی
۱۲:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
اینا چی مگن واسه خودشون!!!

کاخ سفید را حسینیه میکنیم...

اللهم عجل لولیک الفرج
وحید
۱۱:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
ای بابا بزارید طفلک ها واسه خودشون خیالبافی کنن