سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای باید در قالب NPT باشد

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی براینکه ایران با بازرسی‌هایی روبه رو خواهد شد که نظیر نداشته‌اند، گفت: هدفی که اوباما از طرح چنین مسائلی دارد این است که بتوانند در پاسخ به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای بگوید که ما امتیازهای زیادی از این مذاکرات گرفته‌ایم و این اظهارات تماما در راستای رقابت‌های داخلی است.

"حسن لاسجردی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اوباما مبنی براینکه ایران با بازرسی‌هایی روبه‎رو خواهد شد که نظیر نداشته‌اند، اظهار داشت: موضوع بازرسی‌ها باید براساس NPT و یا پروتکل الحاقی باشد.

وی ادامه داد: اگر موضوعی غیر از این دو بازرسی نامبرده مطرح شود، قطعا جنبه تبلیغاتی خواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بازرسی‌های آژانس باید در مجموعه قوانین مطروحه صورت گیرد به طوری که آن‌ها اعلام بازرسی کرده و ایران شرایطی را برای این بازرسی فراهم کند، از سوی دیگر در پروتکل‎الحاقی بازرسی‌های ویژه و بدون هماهنگی مطرح است و تاکید آن‌ها نیز دقیقا روی این موضوع است.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: هدفی که اوباما از طرح چنین مسائلی دارد این است که بتواند در پاسخ به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای بگوید که ما امتیازهای زیادی از این مذاکرات گرفته‌ایم و این اظهارات تماما در راستای رقابت‌های داخلی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.