سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی اثر ضد مالاريايی عصاره اندام هوايی گياه چويل

اثر ضد مالاریایی عصاره اندام هوایی گیاه چویل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز گفت: مهناز کاظمی پژوهشگر این دانشکده با راهنمایی استادان ابراهیم سجادی و نادر پسته چیان این تحقیق را بر روی موش سوری و در مقایسه با اثر آن با کلروکین بررسی کرده است. 

آقای مینائیان افزود: در نتایج حاصل شده از تحقیق مشخص شد گیاه چویل اثر ضد مالاریایی دارد و می‌توان به عنوان یک منبع جدید ضد مالاریا استفاده کرد. 

مهناز کاظمی پژوهشگر این طرح پژوهشی هم گفت: گیاه چویل با نام علمی Ferulago angulata (Schlecht) Boiss است که از زمان‌های قدیم به صورت سنتی به عنوان مسکن، هضم کننده در درمان کرم‌های روده مصرف می‌شد. 

وی افزود: مالاریا یکی از بیماری‌های شایع عفونی است که با گونه‌های مختلف پلاسمودیوم ایجاد می‌شود و سالانه منجر به مرگ تعداد بسیاری از مبتلایان می‌شود. 

مهناز کاظمی گفت: افزایش مقاومت به داروهای ضد مالاریای موجود و اثرات ضد لیشمانیایی مشاهده شده از برخی کومارین‌های گیاه چویل موجب شد تا در این مطالعه برای یافتن ترکیبات موثر و مقرون به صرفه با منشاء طبیعی به بررسی اثرات ضد مالاریایی عصاره گیاه چویل و کومارین سوبروزین اپوکساید حاصل از آن پرداخته شود. 

لیشمانیا بیماری انگلی است که با انگل‌های تک یاخته‌ای از جنس لیشمانیا ایجاد می‌شوند. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.