سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشنهاد فرانسه براي فسخ قرارداد فروش کشتي ميسترال به روسيه

فرانسه پیشنهادهای خود را برای فسخ قرارداد تحویل دو کشتی کلاس میسترال به نیروی دریایی روسیه ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روزنامه کومرسانت روسیه، در زمینه راه‌های عملی فسخ قرارداد تحویل دو کشتی کلاس میسترال به نیروی دریایی روسیه پیشنهاداتی ارائه کرد. منابع نظامی روسیه اعلام کردند به موجب این پیشنهاد، در صورت رضایت کتبی دولت روسیه به فروش این کشتی‌ها به هر کشور ثالثی، فرانسه مبلغ  785 میلیون یورو (865 میلیون دلار) را به این کشور بازمی‌گرداند.

مسکو با این پیشنهاد مخالف است، چرا که هزینه‌ها و زیان‌هایی که روسیه از نقض این قرارداد متحمل شده است، حدود یک میلیارد و 163 میلیون یورو (یک میلیارد و 320 میلیون دلار ) است. علاوه بر این، به نوشته روزنامه کومرسانت، روسیه قصد ندارد پیش از پس گرفتن پول خود با صادر کردن این کشتی‌ها به کشوری دیگر موافقت کند. 

روسیه سا ل 2011 قراردادی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای خرید دو کشتی کلاس میسترال از فرانسه امضا کرد. طبق این قراداد نخستین کشتی باید نوامبر 2014 به روسیه تحویل داده شود، اما این امر محقق نشد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به بهانه مداخله روسیه در بحران اوکراین، تحویل این کشتی‌ها را به تعویق انداخت.  روسیه بارها اتهامات را مبنی بر مداخله در درگیری های اوکراین رد، و کوتاهی فرانسه در عمل به تعهدات خود در قرارداد را محکوم کرده است. 

اولاند 22 آوریل (2 اردیبهشت) اعلام کرد اگر این قرارداد فسخ شود، فرانسه پولی را که روسیه در ازای خرید کشتی‌ها پرداخته است، به این کشور بازخواهد گرداند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، روسیه ، کشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.