سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارادت ایرانیان به سیره حضرت رسول (ص) در «هفت کوچه»

برنامه «هفت کوچه» به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) به موضوع ارادت ایرانیان به سیره و الگوی اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام می‌پردازد.

سید هادی موسوی‌نژاد تهیه کننده برنامه «هفت کوچه» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه صبحگاهی و پرشنونده «هفت کوچه» با محوریت زنده نگه داشتن آئین‌ها و سنت‌های ایرانی است.

وی در ادامه افزود: رادیو فرهنگ نه تنها از فرهنگ مردم سخن می‌گوید بلکه تلاش می‌کند آن را به گوش دیگران هم برساند به همین دلیل برنامه «هفت کوچه» به مراسم و آئین‌های بسیار زیبا همچون اعیاد مذهبی و جشن‌های ملی اختصاص دارد که هر کدام برگرفته از فرهنگ این مرزوبوم است.

موسوی نژاد ادامه داد: در رادیو فرهنگ به مناسبت 27 رجب مبعث رسول اکرم(ص) این عید بزرگ مسلمانان ، برنامه «هفت کوچه» ویژه برنامه‌ای دارد که با موضوع سیره مبارک حضرت محمد(ص) در فرهنگ مردم اختصاص دارد.

وی افزود: محمد جعفری قنواتی کارشناس فرهنگ مردم درباره سیمای مبارک حضرت رسول (ص) و ارادت ایرانیان به سیره و الگوی اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام صحبت می‌کند.پخش مولودی خوانی مناطق ایران در مدح و ثنای حضرت رسول (ص) و همچنین شعرخوانی شاعرانی که در مدح و منقبت حضرت ختمی مرتبت(ص) شعر سروده‌اند.

وی از هدف برنامه گفت: هدف برنامه‌سازان «هفت کوچه» این است که با زنده نگه داشتن هویت فرهنگی می‌توانیم خودمان را در مقابل فرهنگ بیگانه حفظ کنیم.

ویژه برنامه «هفت کوچه» از ساعت 8:30 تا 11 با اجرای راضیه گدرکاهد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.