سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال فلسطین از تصمیم جدید واتیکان

واتیکان دیروز اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سازمان آزادی بخش فلسطین از تصمیم اخیر واتیکان مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل استقبال کرد.

"حنّان عشروای"، یکی از اعضای ارشد آن سازمان، گفت: "صدور این حکم در واتیکان باعث دلگرمی بیش از اندازه ما شده است. این حرکت، بیش از اینکه ریشه سیاسی داشته باشد، دارای جنبه های انسانی و اخلاقی است."

تصمیم اخیر واتیکان، اولین سند رسمی است که در آینده ای نزدیک به امضای واتیکان و طرف های فلسطینی خواهد رسید.

واتیکان پیش از این نیز از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو حمایت کرده بود. از سال 2014 تاکنون، این نهاد نیز در مکاتبات خود از فلسطین به عنوان یک کشور یاد می کرده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد قلمرو کشور مستقل فلسطین را بر اساس مرزهای تعیین شدۀ سال 1967 از کرانه باختری تا شرق بیت المقدس و همچنین نوار غزه تثبیت کند که البته با مخالفت شدید و قانون شکنی های گسترده رژیم صهیونیستی و شهرک سازی های انبوه غیرقانونی در مرزهای تعیین شده مواجه شده است.

به غیر از کشورهای سوئد، اسپانیا و فرانسه، تاکنون 132 کشور دیگر نیز فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته اند.

قرار است اواخر هفته جاری، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، به واتیکان سفر کند. وزیر خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز مخالفت شدید خود را با تصمیم جدید واتیکان اعلام کرد و این حرکت را مانع پیشرفت مذاکرات صلح دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: فلسطین ، مستقل ، کشور ، رسمیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.