واکنش‌های تند جمهوری‌خواهان نسبت به اعلام مشروعیت کشور فلسطین از سوی واتیکان

نمایندگان کنگره آمریکا حتی گوی سبقت را از مقام های رژیم صهیونیستی در انتقاد از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی واتیکان ربوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پولیتیکو، بعد از اینکه واتیکان به رسمیت شناخته شدن فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل از سوی پاپ اعلام کرد، برخی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا به رهبر واتیکان توصیه کردند به جای دخالت در سیاست بهتر است به اعمال مذهبی خود بپردازد.

"جف دانکن"، نماینده جمهوری خواه کارولینای جنوبی و عضو «انجمن حزبی متحدان اسرائیل» گفت: "خیلی جالب است که پاپ به جای هدایت مردم به سوی نجات و رستگاری، این چنین در عالم سیاست وارد شده است. من مأیوس شده ام. پاپ در حالی از مشروعیت کشور فلسطین صحبت می کند که انگار جماعتی را که رسمیت اسرائیل را قبول دارند اصلاً به حساب نیاورده است."

به گزارش پولیتیکو، این فقط دانکن نیست که تا این حد برافروخته شده است، بلکه بسیاری از نمایندگان دیگری هم هستند که متحیرند چگونه فرانسیس می تواند دم از رسمیت کشور فلسطین بزند در حالی که قرار است تا چند ماه دیگر  در کنگره ایالات متحده آمریکا سخنرانی کند. 

این منتقدین گفته اند وی بهتر است بگذارد مسئله فلسطین در همان خاورمیانه باقی بماند.

"لویی گومرت"، نماینده جمهوری خواه تگزاس نیز گفته است: "در حیرتم که چگونه پاپ از رسمیت فلسطین صحبت می کند، در حالی که هنوز کسانی هستند که می خواهند اسرائیل از روی نقشه جهان محو بشود."

این نماینده عضو «انجمن حزبی متحدان اسرائیل» در ادامه اضافه می کند: "پاپ، نماینده مذهبش است، اما من نماینده 700 هزار نفر در شرق تگزاس هستم و اکثریت قاطع آنها با من موافق هستند."

"تِرِنت فرانکس،" نماینده جمهوری خواه آریزونا و نایب رییس انجمن مذکور، پا را از این فراتر گذاشت و از پاپ خواست از جایگاه خود سوء استفاده نکند و نسبت به جایگاهش مسئولیت پذیری بیشتری را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار