سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تشکل های جبهه های فرهنگی مردمی بودن خود را از دست ندهند

علی لاریجانی گفت: تشکل های جبهه های فرهنگی مردمی بودن خود را از دست ندهند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم دکتر علی لاریجانی  در چهارمین هم اندیشی تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب که صبح امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد فناوری اطلاعات رایکی از امور ضروری زندگی امروزی دانست وگفت : این بدین معنا نیست که دروازه کشور بر روی همه اطلاعات باز شود، بلکه اینگونه فناوری‌ها باید متناسب با بسترهای فرهنگی ارائه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی از سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل ساماندهی تشکل‌های جبهه فرهنگی انقلاب قدردانی کرد و گفت:این کار، اقدام پرارزشی است و حق این است که سازمان تبلیغات اسلامی به این امر بپردازد.

وی در ادمه  جوهره اصلی حرکت‌های اصیل  مردمی را روحانیت دانست روحانیتی که  همیشه مستقل زیسته  وهیچ وقت متکی به دولت‌ها نبوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های مردمی بودن ومتکی به دولت نبودن تشکل های مذهبی به تشکل‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توصیه کرد که مردمی بودن خود را هیچ وقت از دست ندهند چرا که  که وقتی تشکل‌ها در میان مردم باشند سلايق مردم را بهتر درک می‌کنند و تاثیرگذارتر خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی شناخت پدیده فناوری اطلاعات را برای جبهه فرهنگی انقلاب مهم دانست و افزود: جریان‌های فرهنگی که می‌خواهند استفاده عمیقی از این امکانات داشته باشند باید از این ابزارها استفاده کنند.

لاریجانی تاکید کرد: داشتن ارزیابی از نیازهای جامعه خیلی مهم است که هم خودتان می‌‌توانید این کار را انجام دهید و هم مراکز دیگر مثل سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند نیازسنجی فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی سلائق جامعه، تاکید کرد: گاهی یک فکر فرهنگی متناسب با سلیقه فرهنگی ارائه نمی‌شود بنابراین در جامعه متشنج، کار فرهنگی عمیق صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه جوهره تفکر اسلامی را می‌توان به زبان‌ها و سلايق مختلف ارائه کرد، گفت: ما هر تحلیلی از شرایط و برداشتی از سلائق داشته باشیم باید بدانیم که همیشه در یک متن اخلاقی حرکت کردن تاثیرات کار فرهنگی را چندین برابر می‌کند..

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چه متن کار با مولفه‌های اخلاقی همراه باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

انتهاي پيام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.