دبیرکل جبهه عفاحاکمیت مکلف است فرهنگ حجاب را در کشور نهادینه کندحاکمیت مکلف است فرهنگ حجاب را در کشور نهادینه کندف کشور گفت: چون نظام ما یک نظام اسلامی است‌ حاکمیت مکلف است فرهنگ عفاف و حجاب را در کشور نهادینه کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسین دعایی در نشست خبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما به عنوان یک جامعه اسلامی حق داریم که مطالبه فرهنگ حجاب را یکی از اصلی‌ترین مطالبه‌های خود بدانیم.

دبیرکل جبهه عفاف کشورعنوان کرد: دشمنان قسم خورده نظام ویران کردن عفاف و حیا را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای براندازانه نظام اسلامی در دستورکار قطعی خود قرار داده است.

وی با طرح این سوال که بخش‌های فرهنگی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این توطئه چه تدبیری کرده‌اند؟ گفت: چرا بعد از گذشت ۳۴سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای یکبار وهمیشه نگاه ما به مسئله حجاب و عفاف یکسان‌سازی نمی‌شود و دیدگاه‌های متفاوتی عرضه می‌شود؟

دبیر‌کل عفاف کشور اظهار کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران چرا مجلس و دولت برای فرهنگ سازی حریم زن مسلمان ایرانی در تمرکز برنامه‌های اجرایی و تخصیص بودجه اقدام موثری صورت نداده‌اند؟

وی گفت: این سوالات یک دادخواست منطقی، منصفانه و مؤدبانه نسبت به عملکرد حاکمیت در رابطه با عنصر عفت در جمهوری اسلامی ایران است.

دعایی درباره عدم ثبات دیدگاه‌ها در مورد حجاب عنوان کرد: متأسفانه هر کسی که در جامعه ما مسئولیتی را می‌پذیرد به خود حق می‌دهد که سخنگوی اسلام و تئوری‌پرداز‌ مسائل اسلامی شود که این مسئله جای تأسف بسیار عمیقی دارد.

دبیرکل عفاف و حجاب کشور اظهار کرد: مجلس و دولت وقتی که تشخیص دادند جمعیت کشور به گونه‌ای در حال افزایش است که برای مسئله بهداشت و اشتغال ایجاد بحران می‌کند دست به دست هم دادند و با تصویب بودجه ده‌ها میلیاردی و بسیج همگان برای کنترل نسل و عقیم سازی مردم وارد صحنه شدند و متأسفانه نتیجه هم گرفتند و ایران در کاهش آمار باروری رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

دعائی گفت: چرا مجلس و دولت برای فرهنگ سازی حفظ حریم قدسی زن ایرانی، در تخصیص بودجه و فرهنگ سازی آن هزینه و اقدامی نکرده‌اند؟ این خواسته‌های ما به واقع به صورت منصفانه، مؤدبانه، خالصانه و صادقانه درباره مهمترین موضوع اسلامی بوده است.

وی افزود: بحث‌های مربوط به فرهنگ عفاف و حجاب فقط مربوط به یک هفته نیست و در همین هفته چه خروجی مثبتی به چشم می خورد؟ این موارد را با رصد کامل پیگیر هستیم و به فضل الهی با حرکت‌های مردمی و تلاش مؤسسات و انجمن‌های اسلامی این دغدغه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در نشست خود با دغدغه مندان عفاف و حجاب کشور فرمودند همانطور که دشمنان ما وارد صحنه شده اند شما هم باید شبکه‌سازی و سازماندهی داشته باشید و جبهه‌های فرهنگی را ایجاد کنید و به برکت دستور ایشان مؤسسات فرهنگی در حال متصل شدن هستند و یکی از این گروه‌ها جبهه فرهنگی عفاف کشور بوده که اساسنامه آن تدوین شده و جهت دریافت مجوز تحویل مسئولان امر شده است.

دعائی با اشاره به آغاز فعالیت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب از نیمه دوم سال گذشته گفت: در مدت 9 ماه اخیر، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و نخستین فعالیت، شناسایی فعالان عفاف و حجاب بود و 50 مرکز، میثاق نامه خود را امضا کرده‌اند و در حال حاضر در حال بررسی 110 مرکز دیگر هستیم.

وی عنوان کرد: اساسنامه مربوطه تدوین شده است و به تصویب شورای راهبردی نیز رسیده است، بانک فعالان و محصولات تولیدی و موسسات و پورتال با ظرفیت حجاب به زودی رونمایی می‌شود و جشنواره ملی حجاب با 13 کمیته برگزار می‌شود تا رقابتی برای تولید محصولات فاخر فراهم شود.

دعائی افزود: اصلی ترین کار ما مدیریت جشنواره فرهنگی عفاف و حجاب بوده و عواملی که وضع موجود را ایجاد کرده‌اند زیاد هستند.

در این نشست همچنین از چهار کتاب نگرشی بر قرآن، ماه نو، خداوند در آئینه عشق و عقل و حرف کاربردی رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.