سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 23 اردیبهشت 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های ازدواج به سبک هوشمند و تبلیغات دروغین برای کلاه برداری سایبری پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام‌جم در گزارشی با عنوان مسافر متفاوت جاده‌ها نگاهی به زندگی سی ساله میرصالح موسوی راننده ترانزیت پرداخته و در این باره می‌نویسد: راننده ترانزیت با کامیون‌های چادر‌دار و برند با رانندگی در جاده‌ها این‌ور آب‌ها را به آن‌ور آب‌ها وصل می‌کند و بار و مسافرش را به سرزمین‌های پر از عجایب و دیدنی می‌رساند. این در حالی است که تجربیات این راننده ترانزیت به زودی در قالب کتاب و لغت‌نامه‌ای برای آموزش لغات زبان آذری به فارسی و شرح ماجراهای رانندگان ترانزیت، منتشر می‌شود.

در این کتاب مطالبی شامل تجربه‌های وی از اروپا، جنگ، معطلی‌های طولانی آورده شده است؛ این راننده ترانزیت به 4 زبان زنده مسلط است.

پیشنهاد واگذاری بیمارستان‌های تهران به شهرداری، البرزی‌ها بیشتر طلاق می‌گیرند، تبادل گورخر ایرانی با یک جفت شیر تکذیب شد، سربازان غایب همچنان به ازای هر فرزند کسر خدمت می‌گیرند، موضوع‌های دیگری است که روزنامه جام‌جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما موضوعی که روزنامه هفت صبح در صفحه تازه‌های دانش و فناوری خود آن را مورد بررسی قرار داده، ازدواج به سبک هوشمند پیرامون چگونگی تبدیل ازدواج به مراسمی مدرن در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها است.

نویسنده در این گزارش به این مطلب اشاره می‌کند که به دور از دیدگاه افراد مختلف نسبت به زندگی مراسم عروسی همیشه یکی از سخت‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مراحل تکامل انسانی است، به‌طوری که چگونگی برگزاری و انتقال مراسم عروسی در جوامع و کشورهای مختلف متفاوت است.

این روزنامه در این باره آورده است؛ در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها نحوه هزینه‌ کردن از ازدواج و کیفیت و شیوه طراحی شرکت‌ها، رستوران‌ها، ساختمان‌های مذهبی، تالار‌های عروسی و شام عروسی به کاربران برای اینکه انتخاب درستی انجام دهند، ارائه می‌شود.

حضور 2 میلیون و 500 هزار افغانی در کشور، صورت خود را پس از مرگ اهدا کنید، آزار و اذیت دختران جوان به دست مردم نماها موضوع‌های دیگری است که این روزنامه نسبتا اصلاح‌طلب در صفحات دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و حوادث خود به آن پرداخته است.

روزنامه ایران در صفحه شوک در خبری با عنوان تبلیغات دروغین برای کلاه برداری سایبری، از دستگیری کلاه‌بردار مشهد که اقدام به سوءاستفاده از نام شرکت‌های سرشناس تجاری با تبلیغات دروغین از مشهدی‌ها کلاه برداری می‌کرد، خبر داد.

داستان از این قرار است که پلیس فتای خراسان رضوی پس از شکایت مال باختگان در خرید‌های اینترنتی به دست کلاه بردار مشهد و تحقیقات پلیس، مرد کلاه‌بردار شناسایی و دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌هایش اعتراف کرد با سوءاستفاده از برخی فروشگاه‌های فعال اینترنتی در فضای مجازی با ایجاد صفحه‌ای و گذاشتن لینک‌های مختلف با شماره تلفن خود و سفارش گوشی اقدام به کلاه‌برداری از افراد کرده است.

همچنین روزنامه ایران در صفحه شوک امروز خود به موضوع‌های دوستی در لاین برای باج‌گیری 30 میلیونی، طلاق عروس و داماد سال خورده در کمتر از 2 روز، انگشت اتهام زوج جنایت‌کار به یکدیگر و اشتباه بزرگ در بازگشت به زنان، پرداخته است.

روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود موضوع "هم افزایی برای سلامت شهروندان تهرانی" را مورد بررسی قرار داده است. روزنامه نگار می‌نویسد: تاکید وزیر بهداشت و درمان بر تحقق مدیریت یکپارچه شهری در جلسه دیروز شورای شهر تهران، مورد استقبال شورای شهر و شهرداری تهران قرار گرفت.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطالبی همچون تعامل دولت و مدیریت شهری در حوزه سلامت و بهداشت، توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی، ساخت و تجهیز پایگا‌ه‌های آمبولانس‌های هوایی، مسئولیت اداره و تجهیز بیمارستان‌ها و مدیریت حوادث در قالب مدیریت یکپارچه شهری، اشاره می‌کند.

موضوع‌های احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت تونل امیرکبیر،‌ جریمه ساعتی متخلفان در محدوده زوج و فرد، و آغاز اجرای طرح مدرسه آماده در 420 مدرسه تهران، از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه منتسب به شهرداری تهران در صفحه‌های شهری و خبر خود به آن‌ها پرداخته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مجتبي
۲۱:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ي خبري يا گذارشي در مورد وقت اجرا شدن اين كسري هاي جديد ك در برنامه ششم توسعه تصويب شده از يه جاي موسخ بگيريد ..يك ساله پيگيري داريم ميكنم خسته شديم
مجتبي
۲۱:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ي خبري يا گذارشي در مورد وقت اجرا شدن اين كسري هاي جديد ك در برنامه ششم توسعه تصويب شده از يه جاي موسخ بگيريد ..يك ساله پيگيري داريم ميكنم خسته شديم
مجتبي
۲۱:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ي خبري يا گذارشي در مورد وقت اجرا شدن اين كسري هاي جديد ك در برنامه ششم توسعه تصويب شده از يه جاي موسخ بگيريد ..يك ساله پيگيري داريم ميكنم خسته شديم