سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع بندی شایعات از پادشاه فبلت‌ها؛

هر آنچه که از گلکسی نوت ۵ انتظار می‌رود

در این گزارش هر آنچه که از پادشاه فبلت‌ها انتظار می‌رود را در کنار آخرین اخبار و شایعات منتشره پیرامون گلکسی نوت ۵ سامسونگ را جمع بندی کرده‌ایم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر همراه گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران باشید.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ اکنون که گلکسی اس۶، از دروازه‌های سامسونگ عبور کرده؛ توجه اهل اینترنت به سمت سوگلی اصلی سامسونگ جلب شده است: گلکسی نوت ۵. سامسونگ طبق معمول، در ماه سپتامبر از نوت جدیدش در همایش IFA رونمایی می‌کند؛ اما شایعات اولیه در مورد این فبلت، تاکنون منتشر شده‌اند؛ و ما انتظار داریم که بسیاری از آن‌ها به وقوع بپیوندند. این اطلاعات همه آن‌چیزی است که تاکنون می‌دانیم.

صفحه‌نمایش‌های سامسونگ به درخشندگی، رنگارنگی، و سرزندگی معروف هستند. گلکسی اس۶ با رزولوشن فوق بالای ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل همراه است، که معمولا از آن با نام صفحه‌نمایش ۲K یاد می‌شود. به نظر SamMobile گلکسی نوت ۵ نیز ممکن است دارای رزولوشن ۲K باشد، اما سامسونگ می‌تواند این صفحه را تا ۴K نیز ارتقاء بدهد.

اگر سامسونگ به نوت ۵، صفحه‌نمایش ۴K بدهد؛ این گوشی یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که از این نوع رزولوشن برخوردارند. البته، رزولوشن بالاتر موجب می‌شود که صفحه‌نمایش انرژی بیشتری را از باتری بمکد و این مساله، اغلب موجب آزردگی خاطر کاربران می‌شود. صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۵، از نوع Super AMOLED خواهد بود، و احتمالا اندازه آن همان اندازه ۵٫۷ اینچی صفحه‌نمایش نوت ۴ باشد.



انتظار می‌رود سامسونگ زمانی که نوت ۵ را معرفی می‌کند؛ از گلکسی نوت اج نیز رونمایی کند. شایعه شده است که صفحه‌نمایش خمیده آن، اندازه ۵٫۴ یا ۵٫۵ اینچی داشته باشد و همچنین دارای دو لبه خمیده باشد. روشن نیست که لبه‌های خمیده، آیا آن‌طور که در اولین گونه بودند مهم و مفید هستند؛ یا نظیر آنچه در گلکسی اس۶ اج شاهد بودیم صرفا زیبا بوده و بلااستفاده‌اند.

پردازشگر آن ممکن است Exynos، Snapdragon یا هر دو باشد؛ منبع اطلاعاتی SamMobile می‌گوید که سامسونگ در حال حاضر، مشغول آزمایش روی انواع پردازشگرها است، بنابراین واضح نیست که این شرکت در نهایت از کدام تراشه استفاده خواهد کرد. گزارش‌ها می‌گویند ممکن است Snapdragon 808، برای نوت اج ۲ بکار گرفته شود؛ اما دو پردازشگر Exynos سامسونگ نیز در حال بررسی هستند.

یکی از این دو پردازشگر، Exynos 7422 است که اگر از آن در نوت ۵ استفاده شود؛ یک راه حل همه جانبه ارائه خواهد کرد؛ چرا که پردازشگر، واحد پردازنده گرافیکی، رم، فضای ذخیره‌سازی و مودم همگی بر روی یک تراشه ترکیب می‌شوند. گزینه دیگر، Exynos 7430 است، اما به نظر می‌رسد که این پردازشگر هنوز برای استفاده در جریان اصلی دستگاه‌ها آماده نباشد.

مشخصات احتمالی دوربین و غیره؛ دوربین نوت ۵ و دیگر مشخصات آن، در سایه‌ای از ابهام باقی می‌مانند، اما اج ۲ ممکن است یک دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی همراه با فناوری ثبات تصویری OIS و یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی داشته باشد. البته، این‌ها صرفا گزارش مشخصات اولیه هستند، پس این امکان وجود دارد که دوربین‌ها در نهایت کاملا متفاوت باشند. یک احتمال عجیب دیگر در نوت اج ۲، این است که تنها با ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شود؛ چیزی که بعید به نظر می‌رسد درست باشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.