سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آیا بازداشت مدیران ارشد" میزان" احقاق حقوق مردم را تسریع می کند؟

دادستان عمومي و انقلاب مشهد با اعلام بازداشت اعضاي هيئت مديره "موسسه مالي واعتباري ميزان" گفت : روز یکشنبه پس از تفهيم اتهام در دادسراي مشهد و با صدور دستوري از سوي قاضي پرونده ،اعضاي هيئت مديره "ميزان بازداشت شدند.

قاضي غلامعلي صادقي در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،افزود:پس از پایان یافتن مهلت دو هفته اي دستگاه قضايي به مدیران موسسه میزان برای پاسخگوي به سپرده گذاران و با توجه به اینکه این مدیران در مدت زمان مقرربه تعهدات قانوني خود عمل نکردند ، دستگاه قضايي طبق وعده ای که به مردم داده بود وارد موضوع شد تا به اين پرونده و جرايم احتمالي اعضاي هيئت مديره در دادسراي مشهد رسيدگي شود.

این مقام ارشد قضايي ادامه داد: مسئولان قضايي براي آن که سپرده گذاران تا حد امکان به حق و حقوق قانوني خود برسند ، قبل از ورود رسمي به پرونده ، همه تلاش خود را به کار برد و با دادن مهلت و راهنمايي هاي لازم از مديران موسسه خواست تا پاسخگوي سپرده گذاران باشند و با تامين نقدينگي ،حقوق مردم را ادا کنند، که اين گونه نشد.

قاضي غلامعلي صادقي با اشاره به صدور قرار تامين مناسب و قانوني براي اعضاي هيئت مديره ميزان اظهار داشت : مديران تعاوني هايي که با عناوين موسسه مالي و اعتباري فعاليت مي کنند بايدمجوزهاي قانوني لازم را کسب و یابا یک بانک ادغام شوند تا مردم گرفتار چنين مشکلاتي نشوند.

وی با بیا ن اینکه مبالغي که براي گرفتن مجوز در اختيار بانک مرکزي قرارمیگیرد طبق قانون متعلق به سپرده گذاران است ،افزود: وجوه مذکور متعلق به سهامداران نيست بلکه سپرده هاي مردم است وطبق قانون بايد به سپرده گذاران بازگردانده شود، همچنین بانک مرکزی نیز طبق قانون موظف است این مبالغ را با در خواست مدیران موسسه پرداخت نماید.

قاضي صادقي ضمن قدرداني از حمايتهاي دکتر مظفری رئيس کل دادگستري استان خراسان رضوي ،براي رسيدگي دقيق و سريع به پرونده ميزان گفت: از سپرده گذاران و مردم انتظار داريم اکنون که دادسراي مشهد با جديت و قاطعيت وارد اين پرونده شده است صبر پيشه کنند و با حفظ خونسردي با خادمانشان در دستگاه قضايي همکاري نمايند تا اين پرونده در فضايي آرام و به دور از تنش ، رسيدگي شود.

به گفته دادستان عمومي و انقلاب مشهد، دستگاه قضایی باافرادی که اقدام به آشوب واخلال در نظم عمومي و یا تخريب اموال عمومي وخصوصي مردم کنند با قاطعيت تمام برخورد میکند.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اکبر
۲۰:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام این هم باز برای ما پول نشد کاش جناب قاضی صادقی که از جزئیات این پرونده با اطلاع کامل هستند وباتوجه به تخصص و آگاهی سرانجام اینگونه پرونده هابرای تسلی درد ما سپرده گذاران یک خبرهای خوشی از پولهایمان میدادند ما چند ثانیه/ساعت/روز/هفته دیگر صبر کنیم ایندفعه بخاطر ...!!!!؟؟؟؟