سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار ظریف با وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی مطرح شد؛

ظریف: اجرایی کردن توافقات بین ایران و آفریقای‌جنوبی برای ما مهم است/ ماشابانه: بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی خاتمه یابد

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار وزیرخارجه آفریقای جنوبی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها گفت: برای ما سازوکارهای اجرایی کردن توافقات مهم است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه "مایت انکوانا ماشابانه" وزیر همکاری‌ها و امور بین الملل آفریقـای‌جنوبی که بـرای شرکت در کمیسیون مشتـرک دو کشور در تهران بـه‌سر می برد، ظهر امروز -یکشنبه- پس از حضور در مراسم افتتاحیه این کمیسیون، در محل وزارت امور خارجه با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص راههای گسترش روابط دوجانبه، مسایل بین المللی و منطقه ای گفت و گو و رایزنی کرد. 

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مواضع آفریقای جنوبی درخصوص موضوعات گوناگون منطقه ای و بین‌المللی روابط دو کشور را تاریخی ، دوستانه و استراتژیک خواند و افزود: به رغم تحریم‌ها ما می‌توانیم با یکدیگر در حوزه نفت و گاز، امور مالی و بانکی و تولید نیرو در آفریقای‌جنوبی که از محورهای مهم است همکاری داشته باشیم.

ظریف از اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با آفریقای‌جنوبی خبر داد. 

ماشابانه هم در این دیدار گسترش روابط سیاسی – اقتصادی با ایران را برای آفریقای جنوبی مهم خواند و افزود : مأموریت دارد تا در این سفر یک حرکت ملموس و قابل اجرا در زمینه روابط دوجانبه را داشته باشد.

وزیر امور خارجه آفریقای‌جنوبی با محکوم کردن تروریسم، گفت: گروه‌های تروریستی متفاوتی با اسامی مختلف وجود دارند ولی ما هیچ‌گونه تروریسم را تحمل نخواهیم کرد. 

وی به بحران یمن و اقدام نظامی عربستان در آن کشور اشاره کرد و افزود: بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی خاتمه یابد و اقدام نظامی راهکار غلطی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.