سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

تشییع 100 شهید در کشور

100 شهید در کشور در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) تشییع می‌شوند که سهم خراسان جنوبی دو شهید است و این دو شهید قرار است در زهان تشییع شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در جلسه ستاد برنامه‌ریزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفـت: خراسان جنوبی روز چهارشنبه میزبان دو شهید گمنام است و پیکر این دو شهید بعد از وداع مردم بیرجند در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) در بخش زهان به خاک سپرده می‌شود.

مجنونی افزود: روز سه‌شنبه شهدای گمنام با هواپیما به مرکز استان منتقل می‌شوند و در روز چهارشنبه در امامزادگان باقریه مراسم ورود شهدا با حضور مردم برگزار می‌شود و در شب پنج‌شنبه در هیأت رزمندگان اسلام مراسم وداع با شهدای گمنام در بیرجند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن شهدا کاری بسیار ارزشمند است و امسال طبق روال سال‌های گذشته برای مراسم سوم خرداد برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

مجنونی افزود: در 31 خردادماه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، یکم خردادماه سخنرانی فرماندهان سپاه در میادین نماز جمعه، دوم خردادماه روز جانباز، ایثارگران و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) تجلیل از جانبازان، یکشنبه سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار، پیروزی و مقاومت‌مداری است.

وی اظهار کرد: روز سوم خردادماه روز جشن مقاومت و پیروزی است که طبق روال هر ساله مراسمی در روز سوم خردادماه در مسجد امام حسین(ع) با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش استان با بنیاد حفظ و آثار ارتباط بسیار خوبی دارد و در هفته دفاع مقدس کتابی را رونمایی می‌‎کنیم.

مجنونی افزود: 50 درصد از شهدای خراسان جنوبی دانش‌آموز هستند و زنگ مقاومت و پیروزی ساعت 11 صبح در سراسر استان نواخته می‌شود و باید مقاومت و پیروزی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی ادامه داد : صبحگاه مشترک در روز سوم خرداد توسط سپاه انجام می‌شود و در شهرستان‌های خراسان جنوبی جلسه ستاد برنامه‌ریزی سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین یاد آور شد: مردم مظلوم یمن مانند مردم خرمشهر در حال حاضر زیر بمباران وحشیانه عربستان هستند و تاریخ، تکرار می‌شود و مسئولان در تلاش هستند تا این روزها به نسل‌های دیگر منتقل شود تا همیشه در تاریخ زنده بماند.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.