سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرم رامپینگ به دنبال یک سری جراحی در دستگاه گوارش بروز می‌کند

محدودیت مصرف مایعات همراه با غذا و مصرف کمتر قندهای ساده از جمله راه‌های درمان کلی سندرم رامپینگ است.

دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران گفت: این بیماری به دنبال یک سری جراحی بر روی دستگاه گوارش بروز می‌کند و ممکن است به علت برداشتن قسمتی از معده یا تمامی معده بروز کند. 

وی افزود: جراحی دریچه‌ی پیلور که رابط بین معده و روده کوچک می‌باشد، می‌تواند باعث بروز این بیماری گردد، این بیماری می‌تواند در پاسخی فیزیولوژیک به مقادیر بیش از حد غذا بوجود بیاید و علائم آن نیز در سه مرحله ابتدایی،‌ میانی و انتهایی می‌‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله ابتدایی 10 تا 30 دقیقه بعد از مصرف غذا علائمی مانند پری شکم و حالت تهوع در فرد ایجاد می شود، در مرحله میانی در بازه زمانی 20 دقیقه تا 1 ساعت بعد از غذا، فرد دچار اسپاسم عضلات شکم، نفخ و اسهال می‌شود، در مرحله پایانی نیز در مدت 1 تا 2 ساعت بعد از غذا، اتفاقاتی درون بدن فرد ایجاد می‌شود که باعث کاهش قند خون می‌گردد، که همراه با تعریق، ضعف، لرزش، گرسنگی و مشکلات تمرکزی می‌باشد. 

وی در پایان گفت: راه‌های درمان کلی برای این بیماری وجود دارد که از جمله می‌توان به وعده غذایی کوچک و مکرر، افزایش مصرف غذاهای خورد شده، محدودیت مصرف مایعات همراه با غذا، مصرف کمتر قندهای ساده، مصرف بیشتر کربوهیدرات پیچیده، افزایش مصرف فیبرهای محلول، افزایش میزان چربی در رژیم غذایی و مصرف غذاهای فاقد لاکتوز اشاره کرد. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.