خسرونیا گفت: میزان تعرفه‌های تعیین شده برای پزشکان نسبت به سال قبل افزایش یافته اما این افزایش زیر خط تورم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ایرج خسرونیا ريیس جامعه پزشکان متخصص داخلی در نشست خبری بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی ایران که صبح امروز برگزار شد، گفت: کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی بیشتر درباره بیماری‌هایی چون سرطان، سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی بحث می‌شود. در گذشته بیشترین علت مرگ و میر در ایران بیماری‌های عفونی بود که امروزه به سمت سرطان‌ها و تصادف‌ها تغییر پیدا کرده است علاوه بر آن به مساله تعرفه‌های پزشکی، مالیات و زیر میزی،در کنگره امسال خواهیم پرداخت. 

وي ادامه داد: تعرفه‌ها مسئله‌ای است که همواره متخصصین داخلی با آن مواجه بوده‌اند امسال وزارت بهداشت یک مقدار از تعرفه‌های پزشکی را افزایش داد اما این افزایش زیر خط تورم است این میزان تعرفه نصیب بیمارستان‌های خصوصی می‌شود و هم‌اکنون این بیمارستان‌ها بدهکار هستند. 

خسرو نیا در خصوص بیماری کبد چرب عنوان کرد: اکنون هرکس برای سونوگرافی مراجعه کند به بیماری کبد چرب درجه یک، دو و یا سه مبتلا است. این مساله در گذشته در خانمهای باردار دیده می‌شد که حتی مرگ و میر آنها را به دنبال داشت اکنون بیماری کبد چرب غیر الکلی در جامعه شایع است و علت آن به چاقی، دیابت، بیماری‌های ویروسی و سندرم کیست فراوان تخمدان علت باز می‌گردد علاوه بر آن کم‌کاری تیروئید و عمل وایپس معده این بیماری را در فرد ایجاد می‌کند و می‌توان با استفاده از ورزش کنترل دیابت مصرف کم چربی و کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی از ابتلا به بیماری کبد چرب پیشگیری کرد. 

وی تصریح کرد: برخی پزشکان برای تشخیص این بیماری از پاراکلینیک و تشخیص به وسیله سونوگرافی استفاده می‌کند. 

رييس جامعه پزشكان متخصص داخلی بيان داشت: پزشك در گذشته با معاینه بیمار به بیماری وی پی می‌برد و این مساله به تامین نشدن مخارج پزشک مربوط مي شود و اكنون برخي پزشکان برای تامین هزینه‌های خود مجبورند فرصت معاینه بیمار را به 5 تا 10 دقیقه برساند تا بیماری بیشتری را معاینه کند. 

خسرو نيا در خصوص شیوع سرطان اظهار داشت: 65 درصد آقایان و 35 درصد خانم‌ها به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند سرطان‌های پروستات، پوست، معده و دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان ها در ميان آقایان و سرطان‌های سینه، پوست، دستگاه گوارش و سرطان رحم شایع‌ترین سرطان‌ها در بین خانم‌ها است.

وي تصريح كرد: در ایران 85 هزار نفر در سال به این بیماری مبتلا می‌شوند و خانم های ایرانی 10 سال زودتر از ديگر زنان در تمام جهان به سرطان سینه دچار می‌شوند. 

خسرونیا تصریح کرد: هم‌اکنون سرطان را در افراد 20 تا 25 ساله هم مشاهده می‌کنیم. بیشترین استانی که افراد در آن به سرطان سینه مبتلا می‌شوند یزد است و مردان در استان مرکزی بیشتر مبتلا به سرطان می‌شود در هر 100 هزار نفر مرد 205 نفر و در هر 100 هزار خانم 132 نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند. 

همچنین بیماری سرطان بیشتر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اردبیل‌، تهران و اصفهان مشاهده می‌شود. 

وی بیان کرد: سیگار عامل ایجاد کننده 13 نوع سرطان است که از مهمترین آنها می‌توان به سرطان مثانه و دستگاه گوارش اشاره کرد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار