سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

انتشار فراخوان اولین دوسالانه جشنواره خوشنویسی کُردی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری انجمن خوشنویسان ایران درسنندج نخستین دو سالانه جشنواره خوشنویسی کُردی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، شیدا مردوخی، رئیس انجمن خوشنویسان شعبه سنندج هدف از برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی کُردی را اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و هم‌جواری بیش از پیش این هنر برجسته با ادبیات کُردی با استفاده از مضامین شعرا و نویسندگان کُرد زبان است.

وی افزود: نخستین دو سالانه جشنواره خوشنویسی به زبان کُردی ویژه بزرگداشت میرزا عبدالحمید ملک الکلامی مجد کردستانی مشهور به میرالکتاب در سنندج برگزار می شود.

رئیس انجمن خوشنویسان سنندج بیان کرد: این جشنواره با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در رشته های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط عربی(ثلث، نسخ، و رقعه و...) و گرایش های نوین خوشنویسی با استفاده از ادبیات و اشعار کُردی برگزار می شود.

وی گفت: در اختتامیه جشنواره علاوه بر برگزاری نمایشگاه آثار برتر، کارگاه آموزشی و سخنرانی های موضوعی بررسی و تحلیل خوشنویسی در کردستان، ارائه آثار و زندگی نامه استاد میرزا عبدالحمید ملک الکلامی مجد کردستانی مشهور به میرالکتاب پایان بخش نخستین جشنواره خوشنویسی کُردی خواهد بود.

مردوخی ضمن دعوت از همه خوشنویسان مناطق کردنشین و کُردهای سراسر کشور به شرکت در این جشنواره، یادآور شد: شرکت کنندگان خوشنویس آثار خویش را مطابق محتوای  فراخوان به آدرس پست الکترونیک jkkurdi@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سمیه سلحشور
۱۲:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عالیه این جشنواره
سمیه سلحشور
۱۲:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عالیه این جشنواره
سمیه سلحشور
۱۲:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عالیه این جشنواره