سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش AFC از پیروزی پرسپولیس در برابر بنیادکار

هواداران بازیکنان پرسپولیس را سر شوق آورند

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، با درج گزاری به بررسی دیدار تیم‌های پرسپولیس و بنیادکار پرداخت و از حضور هواداران پرشور پرسپولیس در ورزشکار آزادی تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در چارچوب راقبت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در ورزشکار آزادی در برابر دیدگان بیش از 100 هزار هوادرا خود موفق با نتیجه 2-1 بنیاد کار ازبکستان را از پیش رو بردارد وبه جمع 16 تیم برتر آسیا راه یابد.

سایت رسمی کنفدراسیون آسیا در گزارشی از این بازی حضور تماشاگران پرشمار پرسپولیس اشاره کرد و به نوعی آنها عامل پیروزی نماینده کشورمان در این دیدار دانست.

AFC نوشت: پرسپولیس پس از پیروزی 2-1 در برابر  پاختاکور، بالاتر از النصرعربستان به عنوان تیم دوم گروه خود، به مرحله 16 تیمی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

تیم برانکو در حالی در برابر تیم از پیش حذف شده ازبکی قرار گرفت که می‌دانست آنها باید نتیجه بهتر از نتیجه‌ی النصر در برابر حریف قطری اش به دست آورند، برای اولین بار پس از سال 2012، به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

AFC، در ادامه می‌نویسد، تیم ایرانی با وجود آنکه مالکیت بیشتر توپ و میدان را دراختیار داشت و از حمایت ورزشگاه پر از جمعیت آزادی برخوردار بود نتوانست در نیمه اول به گلی دست یابد.

میزبان در دقایق اول بازی سوار بربازی بود، اما اولین فرصت جدی آنها وقتی به دست آمد که نیم ساعت از آغاز مسابقه گذشته بود، در این لحظه با ضربه سر شیرجه‌ای از روی ضربه ایستگاهی گابریل، دروازه حریف را تهدید کرد. پنج دقیقه بعد، سمیر بکریچ هافبک بوسنایی بنیادکار پاسخ حمله پرسپولیس را داد و با شوت از راه دور دروازه سوشا مکانی را تهدید کرد.

در نیمه اول دو تیم فرصت‌های دیگری نیز داشتند ، ابتدا نور محمدی سانتر امید عالیشاه را با ضربه به سر به بیرون فرستاد و در ادامه بکریچ در بهترین فرصت خود و تیمش با مکانی تک به تک شد، اما مکانی عملکرد خوبی داشت و سد راه او شد.

اما دقایق اول شروع مجدد بازی در نیمه دوم ، پرسپولیس پیش افتاد. طارمی از پاس رو به عقب نوراحمدف نهایت بهره را برد و در داخل محوطه جریمه با خطایی زوخروف دربازبان بنیادکار سرنگون شد.

محمد نوری، زننده گل پیروزی بخش پرسپولیس در برابر بنیاد کار درتا شکند، موفق شد این بار از روی نقطه پنالتی بازهم گلزنی کند. هرچند که دست زوخروف به توپ برخورد کرد.

سمیر بکریچ به سرعت فرصت جبران را پیدا کرد، او با دریافت پاس هوشمندانه رشیدف وارد محوطه جریمهش شد و پس از جاگذاشتن مکانی نتوانست از زاویه بسته توپ را وارد دروازه کند.

بنیادکار برای زدن گل تساوی فشار آورد و درست پس از گذشت نیم ساعت از نیمه دوم ، رشدف با ضربه‌ای چیپ از بیرون محوطه جریمه توپ را از بالای سر مکانی وارد دروازه پرسپولیس کرد.

در حالی که 18 دقیقه به پایان بازی مانده بود، جورابایف مدافع بنیادکار سانتر هادی نوروزی بازیکن تعویضی پرسپولیس را تحت فشار طارمی وارد دروازه تیم خود کرد.

AFC در پایان نوشت: البه این گل برای هواداران پرشمار پرسپولیس که شاهد صعود تیم خود به دور بعد و رویارویی با الهلال عربستان در جمع16 تیم برتر بودند، تفاوتی نمی‌کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۷:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام خدمت باشگاه خبرنگاران بنده یکی ازطرفدارهای ۴۰ساله پرسپولیسم چون بااین تیم بزرگ شدیم در باختاش دربردهاش خلاصه انقدر هواداران قدیمیه پرسپولیس الان با پیشکسوتان دهه پنجاه هم سن وسالن فقط میخواهم به عنوان یک هوادار قدیمیه پرسپولیس یک نصیحت به بازیکنان حال پرسپولیس بکنم وان هم این هست که خداشاهده اون سالها اگرپرسپولیس میباخت هم هواداران تیم وهم بازیکنان تیم تاچند وقت حالو هواشون خراب بود وخودرا ملامت میکردند به خاطر یک باخت خودشونو به هوادارها تااونجایی که میتوانستند ازخجالت نشون نمدادند انقدر تعصب به تیم داشتند وخدا شاهده تیم تو ۲۰دقیقه اول تیم مقابل را گلباران میکردند وهواداران بازی راتادقیقه نود راحت نگاه میکردند چون تیم برده بود تو همان بیست دقیقه اول بازی وشروع میکردند به تشویق تیم خداشاهده نوددقیقه یبند تیم راتشویق میکردند اصلا تیمهای عربی جلوی پرسپولیس که بازی داشتند میترسیدند که کمترگل بخورند درضمن بازیکنان انقدرتعصب داشتند که بعدازبازی جنازهاشونو میبردند تورختکن این ضرب المثل اون موقع تیم پرسپولیس بود خدابیامرز عمو محراب اون باغیرت بچه خوزستان جوری بازی میکرد که همه هوادارها ازغیرتش به تیم تعجب میکردند توتیم همه بهم احترام میگذاشتند وحرمت بزرگترتیم یکی ازاصول اولیه پرسپولیس بود کسی که میخواست بیاد توپرسپولیس اول باید اخلاق خوب دوم احترام به بزرگترتیم سوم حرمت پیشکسوتها که بازنشسته بودند چهارم غیرت وتعصب به لباس پرسپولیس اگراین شرایط رانداشتند درتیم پرسپولیس جایشان نبود یعنی اینقدر احترام وغیرت واخلاق برای تیم مهم بود برای چی پرسپولیس این همه هوادارداره به خاطر مرام ومسلکی که درتیم بود ودرضمن همه ازقشر زحمتکش وباغیرت بچه های جنوب تهران بودند به قول قدیمیها پرسپولیس مال بچه های بازاروجنوب بود به خاطر همین خقوصیاتی که پرسپولیس داشت کم کم تمام مردم ایران بخاطر بامرام بودن وبلغیرت بودن پرسپولیس وبابازیهای قشنگی که ارایه میداد طرفدارپرسپولیس شدند الان نگاه کنید پرسپولیس تو کل ایران هوادار داره کسی بازور اونهارو پرسپولیسی نکرد چون دیدند مکتب پرسپولیس بادیگر تیمهای دیگر به خاطر تعصبی که بازیکنان واون مودت ودوستی که درتیم بود عاشق پرسپولیس شدند بازیکنان پرسپولیس نمیدانم این پیام به دستتان میرسد بخوانید یانه خداکنه به دستتان برسه خداشاهده اگرشما اون تعصب واون احترامی راکه بازیکنان دهه پنجاه شصت داشتند درتیم انجام بدهید وحرمت بزرگترتیم واخلاق خوب ومعرفت رادرپرسپولیس اینکاررا بکنید وهمتون یکدل باشید الهلال را میتوانید طومارشونو درهم بپیچید وتافینال برید منتهی باید تمام اون چیزهابی که درمکتب پرسپولیس بودرارعایت بکنید قول میدهم قهرمان شوید ولی ازقهرمانی بالاتر احترام به بزرگترتیم وپیشکسوتان وغیرت ازهمه مهمتره امدوارم این صحبتها درشما اثر کند وباجان ودل داتحاد واعتماد به خودتان پیروز تمام میادین فوتبال شوید حرف زیادداشتم ولی دراین چندسطر نمیگنجد انشاالله باعنایت امامان معصوممان وپیروی ازراه مولا علی ع درتمام مراحل زندگی موفق باشید یاعلی مدد