سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید علی سرابی عنوان کرد:

رشد معنوی قرآن باید همگام با رشد علمی مهارتی باشد / آغاز یازدهمین نشست تخصصی قاریان ممتاز کشور + تصاویر

قائم مقام شورای عالی قرآن و عترت گفت: ما علاوه بر آموزش قرائت و حفظ قرآن باید به رشد معنوی و علمی و مهارتی در جوانان بپردازیم زیرا که این دو با رشد یکدیگر معنای جامع را به جهانیان عرضه می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و رئیس یازدهمین نشست تخصصی قاریان با اشاره به ترویج قرآن در شرایط کنونی اظهار داشت: در شرایط حاضر ، جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به هدایت‌های قرآن کریم و رهنمودهایش احتیاج داشته و هنگامی که قرآن کریم در کنار هم گذاشته مانند یک پازل چند بعدی می‌شود که نشان‌دهنده ظاهر و باطن زیبا است.

وی بیان کرد: ما قرآن را باید به صورت زیبا و با کیفیت عالی به گوش عالمیان رساند که همه تلاش های شورای عالی قرآن، ترویج و توسعه قرائت قرآن با این حکمت و فلسفه است.


سرابی افزود: ما در نشست سالانه‌ای که با ممتازین حفظ و قرائت قرآن کریم داریم سعی بر این گذاشته‌ایم که علاوه بر آموزش قرائت و حفظ قرآن به نوجوانان و جوانان به ابعاد معنوی و علمی مهارتی قرآن کریم بپردازیم که الحمدالله امسال با همکاری و مساعدت در دفتر مشی فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم این کار در حال انجام است.


وی ابراز داشت: در باب قرائت کارهای بسیار خوبی انجام شده به طوری که با فراخوان افراد و دوستان برجسته مقالات بسیار خوبی در زمینه  علمی و مهارتی و معنوی به این مرکز فرستاده شده که در این نشست سالانه با برگزاری کارگاه های تلاوت آموزش قرائت تکمیل خواهد شد.


سید علی سرابی در پایان خاطر نشان کرد: ما همانگونه که برای رشد و ارتقای علمی و مهارتی قرآن تلاش می کنیم باید در جهت رشد معنوی و معرفتی قرآن کریم برنامه ریزی داشته باشیم چرا که اگر این دو همگام و همراه همدیگر قرائت نکنند،‌ آموزش قرآن کریم جامع نخواهد بود و قطعا دسترسی به هدایت‌های قرآن کریم بدون رشد و پاکسازی روح و جسم امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا ، ااا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.