آیت الله مکارم خطاب به مفتیان وهابی؛

عمر وهابیت به اتمام رسیده/ سخنان ضد و نقیض آبروی شما را برده است

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مفتیان وهابی گفت: به مسلمانان بپیوندید و حساب خود را از این گروه های تکفیری جدا کنید، سخنان ضد و نقیض آبروی شما را برده است؛ پس آبرومندانه از آنان فاصله بگیرید.

به گزارشخبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، ضمن توصیه به مفتیان وهابی بر اتحاد با مسلمانان اظهار داشت: این گروه چندی پیش برای رفع اتهام از انتصاب داعش و النصره به وهابیت کنگره ای با موضوع عدم تکفیر در حجاز تشکیل داده تا حساب خود را از گروه هایی همچون داعش جدا کنند؛ اما چیزی نگذشت که داستان یمن آغاز و همگان مشاهده کردند که این مفتیان در تکفیر مسلمانان این کشور مسابقه گذاشته و مفتی اعظم عربستان فتوا داد که آنان کافرند.

وی با تاکید بر اینکه عمر و دوران وهابیت به اتمام رسیده است ابراز داشت: امروز آثار فرقه هایی همچون داعش و النصره برای همگان نمایان شده و آنان ثمره شوم شجره خبیثه وهابیت هستند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: شما به مسلمانان بپیوندید و حساب خود را از این گروه های تکفیری جدا کنید.

این مرجع تقلید ابراز داشت: سخنان ضد و نقیض آبروی شما را برده است؛ پس آبرومندانه از آنان فاصله بگیرید.

 آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج حوزه افزود: هر چه بر این اعمال خود اصرار کنید بدتر بوده و آبروریزی آن بیشتر است.

معظم له اظهار داشت: گروه های تکفیری قتل هایی را از خود اختراع می کنند که در تاریخ مشاهده نشده و نمونه آن کشتن انسان به وسلیه بلوک سیمانی عظیم است.

وی در توصیه ای به مفتیان وهابی گفت: بیاید دست به دست هم داده و جلوی دشمنان اسلام را بگیریم.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم نصایح ما برای آنان خوشایند بوده؛ آثار اسلامی را حفظ کرده و  همه چیز را بدعت و کفر ندانند؛ چرا که این افکار ها با اسلام سازگار نیست.

منبع:حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.