سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛

افزایش دو برابری بودجه وزارت آموزش و پرورش در سالجاری

علی زرافشان از افزایش دو برابری بودجه مصوب امسال هیات دولت برای وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: میزان این بودجه 24 هزار میلیارد ریال است که این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  علی زرافشان با بیان اینکه جایگاه خاص  استان ایلام  در کشور در زمینه آموزش و تحصیل، بیانگر فراهم بودن شرایط مطلوب تحصیل است افزود:  استان ایلام در بسیاری از شاخص های کشوری در زمینه تحصیل و آموزش در رتبه نخست یا دوم قرار دارد و در برخی شاخص ها نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

زرافشان با اشاره به اینکه، یکی از اهداف مهم و اصلی دولت تدبیر، امید  و ایجاد فضای مشارکتی در دستگاه‌های اجرایی، مسوولان، مردم، نهادهای غیردولتی و افراد خیر در مدارس کشور است، تأکید کرد:  خواستار توسعه و افزایش این مشارکت‌ها هستیم و از انعقاد تفاهم بین این وزارتخانه با دیگر دستگاه های اجرایی در سطح کلان کشور و استانی خبر داد.

زرافشان به امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این تفاهم نامه دانش آموزان رشته های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای می‌توانند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیربخش‌های مختلف جهاد کشاورزی استفاده کاربردی و عملی داشته باشند.

وی  با اشاره به اینکه باید میان رشته های تحصیلی توازن ایجاد کرد تصریح کرد: باید بین سه رشته نظری، علوم انسانی، ریاضی و تجربی توازن ایجاد کرد در حالیکه این گرایش‌ها بیشتر به سمت رشته تجربی است.

زرافشان بر ایجاد توازن در میان رشته های نظری، کار دانش، فنی و حرفه‌ای و نیز مدارس خاص همچون نمونه و تیزهوشان با مدارس دولتی خاطر نشان کرد: نباید همه نگاه ها فقط به سمت مدارس خاص یا مدارس دولتی معطوف شود بلکه همه این مراکز آموزشی باید به یک نسبت توسعه و رشد یابند.
 
انتهای پیام/م
 
برچسب ها: ایلام ، وزارت ، اموزش ، پرورش ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس کارگرا آدم نیستن چرا حقوق همه میره بالا جز کارگر زن و بچه بقیه مگر با کارگر فرق میکنه کدوم قشر حقوقش 812 تومنه???
امیری
۱۰:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
عالی عجب بودجه بالایی دست شما درد نکنه .
امیری
۱۰:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود 24 هزار در مقایسه با سال 90 که بودجه 12 هزار بوده حتی کمتر شده نه بیشتر . با در نظر گرفتن تورم - افزایش حقوق سایر دستگاهها و جمعیت همکاران. بودجه اموزش ترکیه 6 و ژاپن 26 برابر ایران است