رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش ایلام گفت: 170 مقاله از سوی دانش آموزان این استان به یازدهمین دوره مسابقه های پژوهش و تحقیق دانش آموزان شاهد و ایثارگر ارائه شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  تقی یونسی با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی از برگزاری این طرح آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با روش های پژوهش و تحقیق به شکل مدرن و جدید با استفاده از نرم افزارهای به روز است.
وی افزود: این رقابت ها در دو مقطع متوسطه دوره نخست و دوم برگزار شد.
رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: دانش آموزان منتخب متوسطه دوره دوم که در مرحله تدوین برتر شده اند، در این مرحله نیز از تحقیق خود دفاع کرده و از هر موضوع در هر پایه یک مقاله به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.
یونسی تاکید کرد: دانش آموزان منتخب متوسطه دوره نخست نیاز به دفاع از تحقیق خود ندارند و از این افراد فقط در استان تجلیل می شود.
وی عنوان کرد: 170 تحقیق در شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله استانی راه یافته که 84 تحقیق مربوط به دوره متوسطه دوم و 85 تحقیق نیز متعلق به دوره نخست است.
رییس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: 10 موضوع در این جشنواره مطرح شده که شش موضوع مربوط به دوره متوسطه دوم و چهار موضوع میز در ارتباط با پایه متوسطه نخست است و از هر موضوع دو مقاله برتر انتخاب می شود.
یونسی در پایان بیان کرد: از 170 مقاله ارائه شده 55 مقاله به مرحله استانی راه می یابد و از این شمار نیز هفت مقاله به عنوان آثار برتر به اداره کل امور شاهد و ایثارگران ارسال خواهد شد.
استان ایلام بیش از 100 هزار دانش آموز دارد که در یک هزار و 293 فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند./س
 
 
 
 
برچسب ها: مقاله ، دانش آموز ، ایلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.