سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر اجرایی سیزدهمین همایش گفتاردرمانی:

مداخله زودهنگام شرط رهایی از اختلالات گفتاری در کودکان است

مداخله زودهنگام شرط رهایی از اختلالات گفتاری کودکان است و با توجه به شیوع اختلالات گفتاری نیازمند تست گفتاردرمانی استاندارد هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اتابک وثوقی در سیزدهمین همایش گفتاردرمانی که به مدت ۳ روز در سالن شهید احمدی‌روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: سیزدهمین همایش گفتاردرمانی فرصتی را برای ارائه مشکل پزشکی از راه دور در گفتار درمانی، آموزش و و مشاوره به خانواده و بیمار، تکنولوژی‌های نوین و کاربرد آن در گفتاردرمانی، پزشکی قانونی و گفتار درمانی و استانداردهای خدمات این رشته فراهم آورده است.

وی در ادامه مداخله بهنگام را در تمام اختلالات و بیماری ها موثر دانست و خاطرنشان کرد: شیوع روزافزون اختلالات گفتاری بیانگر اهمیت نقش گفتاردرمانگران است و چنانچه والدین متوجه اختلالی در گفتار فرزند خود شدند، با گفتاردرمانگر مشورت کنند.

وثوقی در ادامه آسیب‌شناسی، ارزیابی و مداخله در حوزه‌های اختلالات رشدی و اکتسابی زبان، اختلالات روانی گفتار، صدا و تشدید، اختلالات حرکتی گفتار و بلغ، واج‌شناختی و آواشناختی، اختلالات یادگیری، فنون سخنوری، ارتباط و مذاکره و رشد طبیعی و هنجارهای گفتار و زبان جزو محورهای این همایش عنوان نمود .

وی اذعان داشت: همچنین در این همایش محورهای دیگری مانند کاربردها و تعاملات بین‌رشته‌ای با حوزه‌های علوم اعصاب، نورولوژی، روانشناختی، زبان‌شناسی، پزشکی، علوم توانبخشی و علوم پایه بررسی خواهد شد و به اخلاق حرفه‌ای و اصول مدیریت، گفتاردرمانی نیز خواهیم پرداخت.

وثوقی گفت: سیزدهمین همایش گفتاردرمانی فرصتی را برای ارائه مشکل پزشکی از راه دور در گفتار درمانی، آموزش و و مشاوره به خانواده و بیمار، تکنولوژی‌های نوین و کاربرد آن در گفتاردرمانی، پزشکی قانونی و گفتار درمانی و استانداردهای خدمات این رشته فراهم آورده است.

دبیر اجرایی سیزدهمین همایش گفتاردرمانی اظهار داشت: 300 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد 30 مقاله برای سخنرانی انتخاب شده است، همچنین 4 پنل با موضوعات آشنایی با اصطلاحات جدید در حوزه اختلالات تکاملی، اخلاق حرفه‌ای، پزشکی قانونی و آموزش خانواده طی روزهای برگزاری همایش اجرا خواهد شد.

وی افزود: گروه هدف این همایش، گفتاردرمانگران، همکاران توانبخشی و روانشناسان هستند. همچنین 13.25 امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان در این همایش درنظر گرفته شده است و شرکت‌کنندگانی که در کارگاه‌ها نیز شرکت کنند می‌توانند از 20 امتیاز بازآموزی بهره‌مند شوند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.