ناهماهنگی گروه‌های درمانی طول عمر بیماران را نشانه می‌گیرد

نبود ارتباط کاری و منطقی بین گروه‌های درمانی بیماران را با عوارض جدی روبرو کرده است.

فرزانه شریفی اقدس جراح کلیه و مجاری ادراری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: ارتباط کاری و منطقی بین رشته های کلیه و مجاری ادراری، فیزیوتراپی، متخصصان داخلی اعصاب و توانبخشی هدف اصلی این کنگره است.

وی اظهار داشت: این گروه های درمانی همیشه به صورت جداگانه فعالیت درمانی دارند در صورتی که این چهار گروه متخصص در یک دسته بیماری مانند ام اس، ضایعات نخاعی مادرزادی و اکتسابی مشترک هستند.

وی گفت: نبود ارتباط کاری و منطقی گروه های درمانی باعث ایجاد عوارض متعدد در بیماران و در نهایت کاهش طول عمر این افراد می شود که باید آن را جدی گرفت.

شریفی افزود: بیماران نورولوژیک که با مشکلات ادراری و با مشکلات نوریولوژیک به کلینیک های پزشکی مراجعه می کنند به علت ضایعات متعدد جزو بیماران پیچیده هستند.

وی افزود: بی اختیاری های ادراری، مثانه نورولوژیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که با نارسایی‌های ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری های مادرزادی نخاع همراه هستند، از دیگر مراجعان پیچیده کلینیک ها محسوب می‌شوند.

شریفی اظهار داشت: بیماران دارای مشکلات کانال نخاعی، دیسک کمر و یا بی حسی پا در نهایت ویلچر نشین می شوند که این موضوع طول عمر فرد را متاثر می سازد.

این جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: مشکلات مثانه، کلیه بعد از مشکلات حرکتی این بیماران را درگیر می کند که باید فکری برای بیماران کرد.

وی اضافه کرد: هدف از کنگره بین المللی نورولوژی تبادل اطلاعات بیماران ضایعات نخاعی است چرا که  از بالاتنه تااندام های پایینی تحت کنترل گروه های نامبرده هستند.

وی تجمیع و هم اندیشی رشته های کلیه و مجاری ادراری، فیزیوتراپی، متخصصین داخلی اعصاب و توانبخشی را در هزینه های درمان و عمر بیماران موثر دانست.

گفتنی است؛ نخستین کنگره بیم المللی نورولوژی با موضوع روش های نوین درمان مثانه نورولوژیک همراه با جراحی زنده 18 تا 20 آذر 95 در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود. این کنگره دارای 5/13 امتیاز بازآموزی جهت متخصصان اورولوژی، جراحان مغز و اعصاب،بیماری های مغز و اعصاب، دکترای فیزیوتراپی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.